Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysta tranbär?

  • Tesslatess 10 maj 2012

    Jag har lite tranbär i frysen här hemma, men vet inte vad jag ska göra av dem. Jag har försökt hitta ett recept på någon typ av marmelad/sylt eller saft här på MK, men det mesta verkar handla om kakor med torkade tranbär.

    Någon som har något tips på vad jag ska göra med dem?

  • annna16 10 maj 2012

    Gör en kladdkaka, med 100 g mörk choklad i (inget kakaopulver) och tillsätt c:a 1 dl tranbär i smeten, grädda som vanligt. Ta gärna en klick grädde till vid servering.

  • annna16 10 maj 2012

    Gör en kladdkaka, med 100 g mörk choklad i (inget kakaopulver) och tillsätt c:a 1 dl tranbär i smeten, grädda som vanligt. Ta gärna en klick grädde till vid servering.

  • ingospice 10 maj 2012

    tranbärslikör är väldigt gott

  • The_mama97mia 10 maj 2012

    Klassiker - servera frusna tranbär med varm Tjinuskisås, pudra gärna lite florsocker över bären - ser ut som snö då.

  • smulpajen1 10 maj 2012

    Eller blanda dem i matbrödsdegen...

  • Vetebullen 10 maj 2012

    .... eller använd dem precis som du använder lingon, det går också bra om du har idétorka (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.