Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gäster

  • Mikkos40 23 september 2008

    Hej!
    Jag undrar om någon har några bra ideer på bra bjudmat,jag får gäster till helgen,men har för tillfälligt inga nya ideer på något gott att bjuda på.
    Så jag hoppas någon här på matklubben har några bra förslag.
    Alla förslag är välkommna.:)
    Mvh Mikkos40

  • zudette 23 september 2008

    Jag har två förslag av mina egna:
    Pastapaj med kyckling och spenat
    Mina Enchiladas
    eller
    Fläskfilé med grönpeppar
    som var kanongod!!!!

    tre rätter som "sköter sig själv" i ugnen så du kan koncentrera dig på gästerna! å sen......

    ......och kaffe på maten med lite knorr


    Lycka till!!!!

  • SaraW 23 september 2008

    Jag har kommit in i period då jag är väldigt förtjust i nötköttsrätter och föreslår biff stroganoff med pressad potatis, lättkokt broccoli och en god sallad. Även med riktigt billigt nötkött blir det mört om det får puttra en stund. Eller marinera nötkött i lite balsamvinäger, soja, olja och vitlök. Stel lök och strimlad fänkål och tillsätt köttet med marinad. Slå på lite köttbuljong och en strimlad röd paprika och låt puttra tills köttet är mört. Smaka av med salt, peppar och tillsätt broccolibuketter och smulad fetaost. Jättegott till ris, bulhur eller pressad potatis.

    Till efterrätt hade jag gjort något med alla goda äpplen som finns. Lägg klyftor på en en smördegsplatta. Riv mandelmassa fint och blanda med kanel och strö över äpplena. Ringla lite ljus sirap över. Vik in kanterna, pensla med uppvispat ägg och grädda den gyllenbruna och frasiga. Servera med vaniljglass eller lättvispad grädde.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.