Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gammal recept på äppelkaka med äppelmos

  • wioleta 20 september 2011

    För ca 20 år sen fick jag en recept av min syster på en äppelkaka med äppelmos. Jag har blivit av med receptet och har letat överallt efter den, men tyvärr hittar inte den någonstans. Vad jag minns så man gjorde en deg som hade en smör konsistens och hälften av den bredde man i en långpanna och sedan äppelmos övanpå. Sedan tillsatt man mera mjöl i den andra halvan och kavlade ut en lock som man lade överst. När kakan var färdig så strödde man florsocker på den. Jag minns också att alla mått var i kaffekopp. Snälla någon -har ni kanske den recept så skulle jag vara väldigt tacksam om jag fick den. Kakan var himmelsk GOD!!!

  • Cassiopeya 20 september 2011

    Kollade runt lite här på MK och hittade detta, verkar stämma ganska bra med din beskrivning.

    Smältande god äppelmosgömma

  • barabbas 22 september 2011

    (Y)(Y)kanske det är denna goda kaka som du söker
    , den är mycket god och lättlagad.Maj-Lis goda äppelkaka med äppelmos Lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.