Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

GI pasta

• puntella 10 juni 2009

Jag har en pastamaskin som jag aldrig har använt (är lite av en gadgetfreak LOL).

Nu undrar jag om nagon har försökt sig pa att göra egen/färsk pasta. Hur svart det är osv.
    Dessutom söker jag recept pa färsk (helst GI) pasta (kan inte hitta det sa snabbt bland recepten).

• Ulrika91 10 juni 2009

Färsk pasta smaksatt med morot

Detta gjorde jag idag, med pastamaskin. Gick utmärkt..

• puntella 10 juni 2009

:)

Nu gäller det bara att komma pa vad dinkelmjöl heter pa Holländska (lite svart, eftersom jag inte ens vet vad dinkel är :D).

Tar det inte en massa tid att göra egen pasta? Geggigt? Svart?

• Ulrika91 10 juni 2009

Det är inte dinkelmjöl, utan durumvetemjöl :)
    Men det hittar du nog :)

Nej det går så himla fort att det är skrattretande.
    Gör du exakt som jag säger så slipper du få kladd på fingrarna, du avänder dig av en gaffel. Det är inte svårt. När du har en fin mjuk boll med pasta(haha) så är det bara att dela i små bitar, pudra mjöl på båda sidor, platta till och sen köra i bredaste på din pastamaskin. Sen pudrar du lite mer mjöl på sen nästa hack osv osv :) Inte alls svårt.
    Lycka till.

• Okänd 10 juni 2009

GI-Pasta???
    Finns det?
    :'(:'(

• Ulrika91 10 juni 2009

Skrivet av jan-gunnar-j den 10 jun 2009

GI-Pasta???
    Finns det?
    :'(:'(

Nej jag tror inte det :P

Det är väl om man tar skivad morot/augeine istället. Då kan det väl kallas GI pasta.

Det är faktiskt enda anledningen till att jag inte kan gå på GI, jag Fullkomligt Älskar pasta!!! :D

• Nusse 10 juni 2009

http://www.lowcarbshop.se/gi-pasta-c-136.html

• Okänd 10 juni 2009

Skrivet av Nusse den 10 jun 2009

http://www.lowcarbshop.se/gi-pasta-c-136.html

Helt ok i fas tre!
    Men inte i fas ett och två.

• puntella 10 juni 2009

Durum är väl GI?

Det tar väl ett par veckor innan jag far äta pasta överhuvudtaget, men det gäller ju att ha recept till dess ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.