Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gluttenfritt bröd

  • snoffsan69 12 oktober 2012

    Jag skulle vilja ha recept på glutenfritt bröd. Tål inte de glutenfria brödbaks mixerna då det finns vetestärkelse i dem.

    Använder bara majsmjöl,rismjöl, bovete just nu. Är inne i övergången mellan att ha ätit mat med gluten i till att nu utesluta allt som kan tänkas ha gluten i sig. Får allergiska reaktioner hela tiden annars.
    Kombinationen sesamfrö och hasselnötter och solrosfrö går inte hem hos mig. Får reaktion inom 3minuter efter att jag ätit det.

    Tips till andra som har samma bekymmer.

  • Ssuszii 13 oktober 2012

    Här har du ett finfint recept på glutenfritt bröd! Se gärna in på mina andra bröd-recept, där har jag några fler glutenfri brödrecept!
    På min blogg har jag glutenfria recept på bröd/pajer/kakor, kika in o se om något faller dig i smaken :)
    www.ssuslin.blogg.se

    För ca. 8-10st behövs:
    1/2kg morötter
    2dl mandel
    2dl solrosfrön
    2dl pumpakärnor
    1dl linfrön
    4st ägg
    Sätt ugnen på 175grader.
    Skala och riv morötterna fint.
    mixa nötter och frön tillsamans med 3dl rivna morötter
    blanda med resten av de rivna morötterna
    vispa upp äggen och rör ner dem i smeten.
    Forma degen till bullar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
    Grädda i ca 60min

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.