Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God bantarmat?

  • slarvan 12 mars 2013

    Ska göra ett ryck och gå ner några kg i vikt innan sommaren nu. Men jag har inga goda recept på mat som är bra att äta då man ska banta. Så nån som har bra recept. Vill ha typ all sorts recept. Frukost, mellanmål, lunch och middagar (vardag och helg)

    Tack på förhand!

  • anna_ho 13 mars 2013

    Hej

    Kanske vore bra att berätta vilken diet du tänkt dej ;)

  • Isabelo 13 mars 2013

    Min favoritfrukost är ett pannkaksrecept som är iso-dietsinspirerat.
    Kör 1 dl havregryn i matberedaren så att det blir mer finmalt. Blanda havregrynsmjölet med 1 dl mjölk med valfri fetthalt (jag brukar ha 1,5% fett) och två ägg. Stek i olja: det blir två pannkakor. Ät det tillsammans med kvarg eller kesella och bär eller valfri frukt. Man blir väldigt mätt men om det är något mål man kan äta ordentligt på när man bantar så är det frukosten. :)

  • _Kockfan_ 13 mars 2013

    God bantarmat?
    ät vad du vill. det handlar bara om rätt mängd.

  • Virvlande 13 mars 2013

    Du kanske redan har kollat in här, men du kanske hittar något i den här tråden. =)

    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/nyttig_viktnedgaang_-_pepptraad__13210.html

  • pleta 13 mars 2013

    Skrivet av _Kockfan_ den 13 mar 2013

    God bantarmat?
    ät vad du vill. det handlar bara om rätt mängd.


    Visserligen... men kanske inte så kul att äta en halv bit pizza jämfört med en stoor kycklingsallad?

    Anyway. Till frukost äter jag gärna omelett, gärna med några extra äggvitor. Sen toppar jag den med några klickar philadelphia iställed för vanlig ost. =) Krämigt och gott. Till middag älskar jag kyckling. T.ex. kycklingbröstfile med ugnsrostade grönsaker och en kall dippsås. Följer inte recept så ofta så har inga specifika att ge. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.