Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God sås till glass

  • anluk 27 februari 2008

    Hej vänner. Jag skulle vilja ha förslag på någon god sås till glass. Är lite trött på den vanliga chokladsåsen....

  • Roggan 27 februari 2008

    Här kommer ett tips som är enkelt och mycket gott.
    Häll lite socker över så mycket jordgubbar du behöver. pressa i citron, apelsin eller lime. Riv i ev. lite av skalet också. Värm upp och smaka av. Tillsätt ev mer socker o det behövs.

    Koka en egen kolasås är inte heller fy skam att servera till glass. Barnsligt gott är det iaf...

  • Jessika 27 februari 2008

    Gott men inte så nyttigt är att göra precis som när man gör kolor men man har i lite extra grädde. God både med och utan chokladsmak. Kan även smaksättas med whiskey.

    När man slår den över glassen ska den blir lite småseg (inte riktigt som kola men den ska tjockna).

    Prova även att lägga glass på ett fat, krossa maränger och blanda med vispad grädde. Häll kolasåsen över.(Y)(Y)

    Usch så godissugen jag blev(N):D.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.