Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda kakor

  • Sempool 12 februari 2010

    Hejsan alla kakälskare!!

    Den senaste tiden har jag fått upp smaken för kak-bakning. Tyvärr har min fantasi börjat och tryta och jag skulle behöva lite nya recept. Jag har mest bakat de vanligare kaksorterna.

    Skulle uppskatta ifall ni skulle vilja tipsa om några goda kakor, gärna några som är mer exotiska är drömmar och hallongrottor, alla recept är välkommna:)

    MVH Kakälskaren

  • Ericanderson 12 februari 2010

    Har du hört om dom nya koffeinkakorna? De innehåller 95% koffein och gör dig pigg på direkten!:D

  • Limpan264 12 februari 2010

    Hejhej kakälskaren
    Jag delar ditt intresse och är helt förälskad i kakor. Exotiska kakor är inte min cup of tea men jag kan ge dig lite andra tips.(Y) Wienerbröd slår enligt mig alla andra kakor. Tänk dig själv en lördagsförmiddag med ett färskt wienerbröd och en kopp kaffe. Kan det bli bättre? Sen att man får i sig lite extra kaloirer skaddar inte en man som mig. En annan kaka som jag också är förälskad i är negerbollen(L) eller som andra säger chokladbollen. Jag föredrar dem som är stora och med pärlsocker på. (Y) Dessa är lätta att tillaga och är perfekt till eftermiddagskaffet.

    Hoppas jag har hjälpt dig till lite fler tips(vanliga med dock så goda).

    MVH Linus

  • Amika 12 februari 2010

    Har du tittat här? :)


    http://www.bakakaka.se/

  • AnneNi 12 februari 2010

    Brownies med valnötter och vitchoklad, ett supergott recept finns på recept.nu (Chocolatechip walnutbrownies).
    Tigerkaka.
    Morotskaka med glasyr.
    Banankaka.
    Några tips från mig!
    Lycka till med kakbaket!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.