Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godaste fiskrätten

  • Matglad-54 8 december 2008

    :) Jag skulle vilja ha tips om en smaskig fiskrätt♥♥♥♥

  • essim 8 december 2008

    Enkelt men väldigt gott är:
    Stekt lax med pressad eller kokt potatis, gröna ärtor och en god sås t ex denna
    Lenas kräftsås

  • ida85 8 december 2008

    torsk i folietäcke. Lägg torsk eller någon annan vit fisk i folie, lägg i lite champinjoner, tomater, lite citronsaft, salt, peppar & lite dill . Knyt ihop foliet lite & lägg på en plåt & in i ugnen . Servera med potatis ! :) blir såååå gott !

  • skensta 8 december 2008

    Det här receptet tycker vi i min familj är kanongott !(Y)(Y)Kalasgod fiskgratäng

  • SaraW 8 december 2008

    Hittade ett recept på nätet på gös med parmesankräm och den rätten är min absoluta favoriträtt.
    Knaperstek små baconbitar.
    Finhacka 1-2 schalottenlökar, lägg i en kastrull och slå på 1,5-2 dl torrt vitt vin. Låt reducera till ungefär hälften av vätskan är kvar. Rör ner en burk crème fraiche, rikligt med riven parmesanost och grovmalen svartpeppar. Smaka av med mer ost, salt och peppar.
    Stek sedan gösfiléerna i riktigt smör, salta och peppra. Pressa över lite citronsaft det allra sista. Servera fisken med pressad potatis, strö över lite bacon och lägg en klick ostkräm ovanpå fisken. Sparris eller sockerärter är riktigt smarrigt till.

  • Disen 8 december 2008

    Dessa är mina tre recept och alla är jättegoda. (Y):p
    Krämig fiskgratäng
    Pangasiusfilé med kräfttäcke och pinjenötter
    Laxfilé med cambozolaost och vitlökssås

  • Tillberga 8 december 2008

    Lax i vildsås
    Enköpings torsk

    här kommer mitt förslag på goda fiskrätter

  • Matglad-54 9 december 2008

    :p Tack för era recept, nu har jag nå´t att pröva påM♥♥♥

  • anluk 9 december 2008

    Här får du ännu fler förslag.













  • gunnar5 9 december 2008

    (Y) Om det är en riktigt god festmåltid du efterlyser så kan jag rekommendera
    Rödspätta på champinjonbädd med rödvinssås, gott att dricka rödvin till. Avsluta med päronkaka.
    Dom här recepten fick jag på en matlagningskurs för många år sedan

    Smaklig måltid önskar Gunnar

  • The_mama97mia 9 december 2008

    Uj så mkt smarriga recept, det här blir en tråd jag sparar.
    Något vi tycker är smaskigt och ngt som barnen ÖNSKAR ibland är Millans fisk.

    Millans fisk

    själva kryddorna är också suveräna att ha i smör - har ett recept på Lax i paket med Millans smör, ni fattar ....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.