:) Jag skulle vilja ha tips om en smaskig fiskrätt♥♥♥♥
essim8 december 2008
Enkelt men väldigt gott är:
Stekt lax med pressad eller kokt potatis, gröna ärtor och en god sås t ex denna Lenas kräftsås
ida858 december 2008
torsk i folietäcke. Lägg torsk eller någon annan vit fisk i folie, lägg i lite champinjoner, tomater, lite citronsaft, salt, peppar & lite dill . Knyt ihop foliet lite & lägg på en plåt & in i ugnen . Servera med potatis ! :) blir såååå gott !
skensta8 december 2008
Det här receptet tycker vi i min familj är kanongott !(Y)(Y)Kalasgod fiskgratäng
SaraW8 december 2008
Hittade ett recept på nätet på gös med parmesankräm och den rätten är min absoluta favoriträtt.
Knaperstek små baconbitar.
Finhacka 1-2 schalottenlökar, lägg i en kastrull och slå på 1,5-2 dl torrt vitt vin. Låt reducera till ungefär hälften av vätskan är kvar. Rör ner en burk crème fraiche, rikligt med riven parmesanost och grovmalen svartpeppar. Smaka av med mer ost, salt och peppar.
Stek sedan gösfiléerna i riktigt smör, salta och peppra. Pressa över lite citronsaft det allra sista. Servera fisken med pressad potatis, strö över lite bacon och lägg en klick ostkräm ovanpå fisken. Sparris eller sockerärter är riktigt smarrigt till.
:p Tack för era recept, nu har jag nå´t att pröva påM♥♥♥
anluk9 december 2008
Här får du ännu fler förslag.
gunnar59 december 2008
(Y) Om det är en riktigt god festmåltid du efterlyser så kan jag rekommendera
Rödspätta på champinjonbädd med rödvinssås, gott att dricka rödvin till. Avsluta med päronkaka.
Dom här recepten fick jag på en matlagningskurs för många år sedan
Smaklig måltid önskar Gunnar
The_mama97mia9 december 2008
Uj så mkt smarriga recept, det här blir en tråd jag sparar.
Något vi tycker är smaskigt och ngt som barnen ÖNSKAR ibland är Millans fisk.
:) Jag skulle vilja ha tips om en smaskig fiskrätt♥♥♥♥
Enkelt men väldigt gott är:
Stekt lax med pressad eller kokt potatis, gröna ärtor och en god sås t ex denna
Lenas kräftsås
torsk i folietäcke. Lägg torsk eller någon annan vit fisk i folie, lägg i lite champinjoner, tomater, lite citronsaft, salt, peppar & lite dill . Knyt ihop foliet lite & lägg på en plåt & in i ugnen . Servera med potatis ! :) blir såååå gott !
Det här receptet tycker vi i min familj är kanongott !(Y)(Y)Kalasgod fiskgratäng
Hittade ett recept på nätet på gös med parmesankräm och den rätten är min absoluta favoriträtt.
Knaperstek små baconbitar.
Finhacka 1-2 schalottenlökar, lägg i en kastrull och slå på 1,5-2 dl torrt vitt vin. Låt reducera till ungefär hälften av vätskan är kvar. Rör ner en burk crème fraiche, rikligt med riven parmesanost och grovmalen svartpeppar. Smaka av med mer ost, salt och peppar.
Stek sedan gösfiléerna i riktigt smör, salta och peppra. Pressa över lite citronsaft det allra sista. Servera fisken med pressad potatis, strö över lite bacon och lägg en klick ostkräm ovanpå fisken. Sparris eller sockerärter är riktigt smarrigt till.
Dessa är mina tre recept och alla är jättegoda. (Y):p
Krämig fiskgratäng
Pangasiusfilé med kräfttäcke och pinjenötter
Laxfilé med cambozolaost och vitlökssås
Baconrullad lax
Fiskebäcksgryta
Karibisk grön fisk- och skaldjurssoppa
Lax med gorgonzola
Lax i vildsås
Enköpings torsk
här kommer mitt förslag på goda fiskrätter
Några av mina goda fiskrecept
Krämig fiskpanna
Lax allt-i-ett från ugnen
Rimmad lax med dillstuvad potatis
Lax med kräftstjärtar
Lax med pasta och pesto
Lax under crème fraichetäcke
Marinerad laxfilé
Ostgratinerad fisk
Rödtungsrulader med hummersås
Ugnsbakad fisk med örtsås
:p Tack för era recept, nu har jag nå´t att pröva påM♥♥♥
Här får du ännu fler förslag.
(Y) Om det är en riktigt god festmåltid du efterlyser så kan jag rekommendera
Rödspätta på champinjonbädd med rödvinssås, gott att dricka rödvin till. Avsluta med päronkaka.
Dom här recepten fick jag på en matlagningskurs för många år sedan
Smaklig måltid önskar Gunnar
Uj så mkt smarriga recept, det här blir en tråd jag sparar.
Något vi tycker är smaskigt och ngt som barnen ÖNSKAR ibland är Millans fisk.
Millans fisk
själva kryddorna är också suveräna att ha i smör - har ett recept på Lax i paket med Millans smör, ni fattar ....