Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godaste fiskrätten?!

  • knyppeltanten 16 februari 2011

    Ett tinat torskblock i en smord form, salta lite. Strö över en röra av stekt bacon och purjo. Gör en vit sås smaksatt med hummerfond och tomatpure och så riven ost över och stek i ugn.

  • soccermum 16 februari 2011

    Skrivet av MosterA den 16 feb 2011

    Skrivet av mama97mia den 16 feb 2011

    Med en dåres envishet *puffar* jag för denna tråd igen, jag är väldigt glad i fiskrätter och vill gärna ha era bästa tips. Fisk är både gott och nyttigt.


    Tack för det - mama97mia - Håller med fullständigt!!

    (Y)


    Håller med och tackar dej mia för ditt envisa puffande (L)
    Många av mina favoritrecept har ni redan nämnt här ovan men här kommer ett par favvisar till :)

    Kokt torsk med äggsås
    Egna fiskpinnar
    Supergod hummerlax
    Makrill med stuvad spenat
    Fast makrillen kan jag byta ut ibland mot någon dubbelpanerad fisk såsom t ex rödspätta eller torsk..

  • Cassiopeya 16 februari 2011

    Inkokt lax med kall sås och potatis, det är min favorit!

    Sushi ligger bra till också :)

  • Neta52 16 februari 2011

    Ett av de absolut godaste recepten jag provat har jag hittat här på MK. Det är helt enkeltjättegott!
    Citron- och Räk- Gratinerad Hokifilè.

  • Shoutoutloud 16 februari 2011

    godaste fiskrätten är absolut grillad lax på utegrillen/kolgrillen på sommaren.få saker som slår detta!med en kall creme fraiche rom och dillsås till.fyyy fasen så gott!och något som nästan var lika gott åt jag i söndags.mamma stekte fjällröding i smör i stekpanna.salt o peppar. hon delade varje fisk rakt av i 3 delar och sedan fick var och en själv rensa på tallriken.de var givetvis urtagna men skinnet och benen var kvar. till det gjorde jag en "remouladsås". jag tog creme fraiche,majonäs,lite dill och hackad ättiksgurka lite salt.yummi:DD

  • UllaC 16 februari 2011

    Denna fiskrätten har jag lagat flera gånger, den är otroligt god - och lättlagad.
    Använder inte torskfiskblock utan köper Findus frysta portionsbitar (torsk), de är väldigt goda.
    Fiskpanetter med remouladsås
    Pricken över i:et är salladen och remouladsåsen till torsken. (Y)

  • amoz 16 februari 2011

    Jag har ju turen att bo nära havet och ett rökeri där jag kan handla nyrökt fisk av olika slag. Det allra godaste som jag någonsin har ätit när det gäller just rökt fisk är den örtfyllda, varmrökta lax som de själva gör. Den är helt gudomlig!!!

  • Gunn57 17 februari 2011

    [recept] 12577[/recept]
    En god fiskrätt

  • 7201 17 februari 2011

    Detta måste ni testa (L)(L)(L)
    FjälMalins lax- och räksoppa

  • Gul13 17 februari 2011

    Här är några favoriter av de vi provat eller som jag lagt in själv.

    Baconrullad lax

    Fisk i god sås

    Fiskgratäng med spätta, ädelost och broccoli

    Laxburgare

    Svarstjänstens laxgryta

  • Hefamo 17 februari 2011

    Laks kokt i vann med hvitløk og salt, så lages hvit saus av kraften og det hele serveres på tagliatelle og litt nykvernet pepper på toppen!

  • The_mama97mia 17 februari 2011

    Ja.. ibland är det enkla det godaste...

    Jag längtar nu efter rågmjölspanerad strömmingsfilé, fast jag steker dom som hel strömming alltså inte utfläkta, utan vikta eller hur jag ska förklara...

    Det tycker jag är bland det godaste i strömmingsväg.

  • Erajscha 17 februari 2011

    Finns mycket god fisk! Sushi, kall inkokt lax, kallrökt lax, kokt torsk med ägg- och persiljesås, torsk under mandeltäcke mm.

    Det här är en rätt som 13-åringen gärna både lagar och äter:
    Majonäs- och curryfisk

  • brorene 17 februari 2011

    Stekt fisk!
    Prova att lägga till skalade sesamfrön i paneringen, förutom ströbröd om ni inte gjort det förut.(Först vändas i uppvispat ägg). Använd rikligt med olja. Det blev otroligt gott!
    Hej från
    brorene

  • littlejohn 17 februari 2011

    Rökt fisk med en krämig Äggröra, det är gott det.

  • The_mama97mia 21 februari 2011

    *puff* eftersom jag hänvisade till den här tråden i annan tråd... så lyfter jag den så fler hittar.
    Jag är vansinnigt sugen på fisk och går med nöje igenom hela tråden här för att hitta nytt roligt sätt att laga min fina sejlfilé på!

    Såg på mat-teve - Gwyneth&Co i Spanien - en stekt fiskfilé som serverades med vitlöksskivor stekta, o sen skirat smör på... Jösses vad det såg gott ut!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.