Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gott på grillen

  • KittySaga 26 april 2009

    Jag efterlyser lite variation på grillen och goda tillbehör,jag har tröttnat på färdigmarinerad flintastek.

  • anluk 26 april 2009

    Här kommer några förslag från mig.









  • zonale 26 april 2009

    Jag fyller på med förslag från mig:
    Grillsås
    Marinerad laxfjäril för grillen
    Marinerade fläskfiléspett

  • BITTELOVESFOOD 26 april 2009

    Hej
    Jag tycker om att grilla oskalade räckor i marinad. Jag brukar lägga dem i en hemmagjord marinad som består av:
    saft från en citron
    Lite skal av en citron
    2 vitlöksklyftor
    balsamvinäger ohg honung i stora lass.
    Man kan givetvis ta vad man har hemma och göra en marinad på.
    Blanda ihop räkorna med marinad och läägg på grillen i två minuter inte mer bara för de blir dem som gummi.
    Lycka till och en trevlig grillning.(Y)

  • Okänd 26 april 2009

    Här kommer en höjdare!

    Fylld fläskfilé med exotisk touch

    Lycka till!

  • The_mama97mia 26 april 2009

    Färdigkryddad flinta kommer inte över tröskeln här.... Skeptisk mot färdigkryddat o färdigmarinerat i grillväg.
    Jag grillar det mesta, och älskar att testa att göra egna kryddblandningar och marinader.
    Det är ett så roligt sätt att experimentera!
    Sällan man har misslyckats kapitalt.

    För dagen är Citrusmarinader en favorit. Pressad citron, rivet citronskal, färska örtkryddor, vitlök, några varv med pepparkvarnen.... lite olja... O sen ska köttet ligga länge o marinera, gärna över natten!

    I mina recept och i min kokbok finns en del tips för grillat.

    Räkor grillar jag skalade, marinerade i olja o sambal oelek m.m., träs på spett o får bara fräsa till helt snabbt , sen käkar man spettet tillsammans med en grillad brödskiva, som förrätt liksom medan man väntar på Grande Finale!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.