Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gran Canaria potatis!

  • tessan72 31 mars 2008

    Jag skulle vara mycket tacksam om någon har receptet till Gran Canarias färska småpotatisar som jag vet kokas med skal på i lite vatten och grovsalt. Till detta serveras en stark sås som innehåller pirripirri, låter det bekant? Min bästa väninna tog receptet då vi var där men hon dog kort efter vår utlandstripp, så jag skulle verkligen uppskatta om någon har detta recept!

  • ankianka 1 april 2008

    Jag kokar mina potatisar i rejält m grovt salt eller vanligt, tills dom nästa är klara o pytsar sen in dom i varm ugn(ca100- 150) den sista tiden, så dom skrumpnar ihop o torkar..typ
    Men Mojjo som såsen heter röd eller grön, lyckas jag inte få bra, har testat ca 10 recept.
    Alla har så mycket vinäge i sej...
    Hoppas det kommer nåt nytt o bra recept på mojjon här då..

  • Ernst76 1 april 2008

    [recept] 21908 [recept]

  • ankianka 1 april 2008

    Va?

  • Jessika 1 april 2008

    Tror att det var så här Ernst76 tänkte göra

    Saltkokt potatis med mojosås

  • ankianka 1 april 2008

    Aha..tack..ska testa såsen(Y)

  • Ernst76 1 april 2008

    Nån som vet hur man lägger in en direktlänk till recepten?
    Va det inte: [recept]21908[recept] ?

  • MammaModesty 1 april 2008

    Skrivet av Ernst76 den 1 apr 2008

    Nån som vet hur man lägger in en direktlänk till recepten?
    Va det inte: [recept]21908[recept] ?


    du skriver [recept]nummret på receptet[/recept]

  • tessan72 1 april 2008

    Tackar & bockar för alla tips! (Y) /Tessan72

  • seeman 8 april 2008

    Skrivet av tessan72 den 1 apr 2008

    Jag skulle vara mycket tacksam om någon har receptet till Gran Canarias färska småpotatisar som jag vet kokas med skal på i lite vatten och grovsalt. Till detta serveras en stark sås som innehåller pirripirri, låter det bekant? Min bästa väninna tog receptet då vi var där men hon dog kort efter vår utlandstripp, så jag skulle verkligen uppskatta om någon har detta recept!

  • seeman 8 april 2008

    Skrivet av tessan72 den 1 apr 2008

    Jag skulle vara mycket tacksam om någon har receptet till Gran Canarias färska småpotatisar som jag vet kokas med skal på i lite vatten och grovsalt. Till detta serveras en stark sås som innehåller pirripirri, låter det bekant? Min bästa väninna tog receptet då vi var där men hon dog kort efter vår utlandstripp, så jag skulle verkligen uppskatta om någon har detta recept!

  • seeman 8 april 2008

    Skrivet av tessan72 den 1 apr 2008

    Jag skulle vara mycket tacksam om någon har receptet till Gran Canarias färska småpotatisar som jag vet kokas med skal på i lite vatten och grovsalt. Till detta serveras en stark sås som innehåller pirripirri, låter det bekant? Min bästa väninna tog receptet då vi var där men hon dog kort efter vår utlandstripp, så jag skulle verkligen uppskatta om någon har detta recept!

  • seeman 8 april 2008

    Patas arrugada tillagning: Tvätta småpotatisar, låt skalet vara kvar. Placera dessa i en kastrull med lock, fyll på med vatten så att det täcker, tillsätt 2 dl grovsalt / liter vatten och koka potatisen under lock tills skalet är skrynkligt och potatisen är klar.
    Mojo rojo
    400 g tomater
    1 st chilifrukt, färsk medelstor
    0,5 dl olivolja
    1 st röd paprika
    2 msk citronsaft
    1 tsk spiskummin, malen
    2 st vitlöksklyftor
    Tillagning: Skala och rensa paprikan,klyfta tomaterna, tag ur kärnorna ur chilin och skala vitlöken.
    Skär allt i småbitar och mixa alla ingredienser med olivoljan, tänk på att färsk chili är starkt så tag därför lite i taget.Tillsätt kummin och pressad citron. Smaka av med salt. Om såsen känns för tjock så går det bra att späda med lite vatten.
    Lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.