Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillat.

  • Matglad-54 31 maj 2008

    :) Tipsa mig om något smaskigt gott att grilla... Oftast blir det fläskkarré....

  • Smulpajen 31 maj 2008

    Grillspett på fläskfilé eller ytterfilé, eller kycklingfilé, paprika, lök, färska champinjoner och majskolvar skurna i skivor, mm. Marinera köttet och pensla grönsakerna med god marinad eller grillolja innan du lägger dem på grillen. (L)

  • Heisjo 31 maj 2008

    Lax(Y)
    Antingen i folie eller på spett. I folie med lök, smör, dill citronpeppar tex, eller på spett i någon god marinad med lime och servera med nypotatis och en kall gräddfil/creme fraiche sås....
    Mums:p

  • tina62 31 maj 2008

    Vi grillar kyckling, kotletter, kryddkorvar, fläskfilé, utskurna tjocka skivor från skinkstek mm.

  • The_mama97mia 31 maj 2008

    Ja, allt är ju gott att grilla!
    Jag är väldigt förtjust i att grilla grönsaker. GÖr gärna spett med hela champinjoner, grilla majskolv, grilla skivor av aubergine och squash. Halverade tomater. Potatis i skivor....

    Barnen gillar när jag gör spett med köttbullar o korv o körsbärstomat. Brukar ibland linda en halv baconskiva runt köttbullen eller korvbiten. Smaskens.

    Och glöm inte att grilla egna färsspett!!!!

    JAg har recept på min sida på marinerade räkspett. Gott som förrätt.

  • monac 31 maj 2008

    okey....gör lite lax som oväxling då....t.e.x. förslagsvis:

    Kokosmarinerad lax på pinne.

    //monac.

  • MatAnders 31 maj 2008

    Lammfärs biffar med smak av spiskummin & vitlök eller marinerade kycklingbitar typ lå r e jättegott.

  • prinsezzan 31 maj 2008

    Något som är gott är att göra grillspätt. Det kan man variera i oändlighet. Men jag tycke det är godast att ha en stark korv, färska championer, paprika, nötkött av något slag. detta ska givetvis serveras med en god sallad, potatis och tzatziki. Smaksens:D

  • Matglad-54 31 maj 2008

    :) Tack för alla smaksens förslag! Nu har jag lite att pröva på (Y)

  • evaldo 31 maj 2008

    Tunna revbensspjäll år gott att grilla när de fått ligga i marinad sen dagen innan.

  • Lilloo 31 maj 2008

    Hästfile är super gott speciellt om den fått ligga i marinad ca 1 dygn. Annars brukar jag grilla fläskfilé eller fläskytterfile som har fått lega i Caj P´s caramba marinad... den marinaden är verkligen pricken över i:et

  • anluk 31 maj 2008

    Skrivet av Lilloo den 31 maj 2008

    Hästfile är super gott speciellt om den fått ligga i marinad ca 1 dygn. Annars brukar jag grilla fläskfilé eller fläskytterfile som har fått lega i Caj P´s caramba marinad... den marinaden är verkligen pricken över i:et


    Ursäkta mig men hästfilé säljs det. Lät inte alls kul...........

  • zudette 31 maj 2008

    Skrivet av anluk den 31 maj 2008

    Skrivet av Lilloo den 31 maj 2008

    Hästfile är super gott speciellt om den fått ligga i marinad ca 1 dygn. Annars brukar jag grilla fläskfilé eller fläskytterfile som har fått lega i Caj P´s caramba marinad... den marinaden är verkligen pricken över i:et


    Ursäkta mig men hästfilé säljs det. Lät inte alls kul...........


    .....men hamburgerkött låter bättre?????

  • simplund 1 juni 2008

    MAMMA KIMS FÖRE DETTA HEMLIGA
    KOREANSK GRILLMARINAD


    Till ca 1.5 kg kött (fin skuret)

    1 dl paprikapasta (Koekoo Jang)
    2 ½ dl socker
    2 ½ dl vatten
    2/3 dl soja
    1 hel pressad skalad vitlök
    1 msk riven ingefära
    1 mald eller riven gul lök
    1 msk sesamolja
    1 msk olivolja
    1 msk mirim (finns på asien butiken)
    1 msk sirap
    1 msk svart peppar
    Sist pressar man i 1 st citron

    Köttet ska ligga och dra i minst 3 timmar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.