Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillmarinad till grönsaker

  • Lua 11 april 2008

    Skall grilla i morgon, fläskfile, som jag marinerar i vitlöksmarinad.

    Tänkte även ha grönsaksspett med paprika,lök, champinjoner o soltorkade tomater.
    Hur och med vad skall jag marinera o förbereda dessa så att de inte bränns vid samtidigt som de ju förståss ska smaka gått...:D

    Olja, kryddor ,marinad???:p

    Tacksam för svar!!

  • MatAnders 11 april 2008

    Hej!
    Använd samma marinad som till köttet, jag har ett väldigt gott standard marinad recept på min sida som blir jättegott* jag lovar(Y)

  • monac 11 april 2008

    tycker det är gott att pensla lite "rökig" glace på grönsaker. kanske med lite flytande honung i.
    eller som MatAnders sa...med samma som till köttet.:)

  • The_mama97mia 8 maj 2008

    Ibland tycker jag det är gott att låta grönsakerna vara naturella... Så det inte konkurrerar med köttet. Bara pensla med lite vanlig olja o flingsalt på.

  • jas65 8 maj 2008

    Jag skulle nog vilja ha grönsakerna lite neutrals som mamma97mia säger men kanske pensla dem för med lite olja efter grillning pensla dem med balsanvinäger och fling salt.
    Mvh
    Höfta mera

  • The_mama97mia 8 maj 2008

    Trevligt att du håller med mig! Trodde jag var trist o tråkig. haha... Balsamvinäger däremot tycker jag är en aning överskattat.... Kanske har att göra med egna egenskaper (Sur som ättika?????*asg*)

  • Glitterfia 8 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 8 maj 2008

    Ibland tycker jag det är gott att låta grönsakerna vara naturella... Så det inte konkurrerar med köttet. Bara pensla med lite vanlig olja o flingsalt på.



    Kan bara hålla med (Y) Jag brukar ta någon örtkrydda på samt lite olja.

  • The_mama97mia 8 maj 2008

    :) Fram för naturella smaker!

  • jas65 8 maj 2008

    Skrivet av mama97mia den 8 maj 2008

    Trevligt att du håller med mig! Trodde jag var trist o tråkig. haha... Balsamvinäger däremot tycker jag är en aning överskattat.... Kanske har att göra med egna egenskaper (Sur som ättika?????*asg*)


    Inte då om man tillsätter lite råsocker i den och balanserar smaken.
    Som jag altid nästan säger höfta mera mna vänner

  • monac 8 maj 2008

    ska testa min nya "Granatäpple balsamico vinäger" i grönsaksmarinaden i morgon...älskar balsamvinäger...till ALLT i tid & otid ,(den består ju faktiskt mest av socker:D)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.