Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grönsaker med olja

• Jordgubbe 14 mars 2008

Hej!

Åt vid en middag några slags gröna bönor typ haricot verts med färska kryddor i nån slag marinad eller olja. Man åt det
    kallt tillsammans med maten som en sallad,det var så otroligt gott. Hör gärna av om ni har något recept.

• Kaneta 14 mars 2008

Jag brukar göra något liknande. Jag kokar haricot verts och häller på en viegrett medan dom är varma. I vinegretten har jag olivolja, äppelcidervinäger, vitlök, lite senap, salt och peppar. Detta kan man i princip göra på alla kokta grönsaker och potatis. Kan ätas både varmt och kallt.

• Kaneta 14 mars 2008

Vinägrett skulle det vara inte viegrett.

• Jordgubbe 14 mars 2008

Ok hur mycket har du av varje ungefär?

• Kaneta 14 mars 2008

Ta detta med en "nypa" salt...:)

200 gr Kokta varma H V
    Vinägrett :
    3 msk olivolja
    1 msk vinäger
    1 tsk senap
    1 vitlöksklyfta
    salt och peppar

Blanda ihop vinägretten och häll över grönsakerna. Har inte lagat detta på länge måste göra detta idag, fast jag tror jag tar grov rivna morötter. Dessa kokas ca 1 minut bara innan viägretten hälls på.

• Jordgubbe 14 mars 2008

Tack det ska jag testa.
    Ha en trevlig helg!:)

• farmoringer 14 mars 2008

Jag brukar dessutom ha lite skivad tomat och rödlök till också..

• jas65 14 mars 2008

Kan dt vara balsaminvinäger för den förhöjer smaken på grönsaker. En klar favorit här hemma.

• monac 14 mars 2008

...och valnötsolja,prova det på bönorna nästa gång( & balsamico bianco) en höjdare!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.