Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hållbara kex

  • Vivoplena 19 juni 2008

    Hej. Jag behöver ett recept på kex på inte går sönder på en gång. Alltså, det ska gå på att bre på smör eller färskost utan att kexet förvandlas till smulmos.
    Har testbakat ett recept från MK, smaken var kanon med ost, men.... inte gick det att bre nåt på de där kexen inte....
    Tips?

  • zonale 19 juni 2008

    Bakar aldrig kex men sökte på kex och det finns många här i klubben. Hoppas du hittar något som du gillar och vill testa:)

  • monac 19 juni 2008

    inte jag heller...gillar mest finncrisp, de håller för "omild" behandling....och de som är lite bredare får man plats med mycket goda grejer på:p
    Men som Hubert06 sa...sök på kllubben.

  • Vivoplena 20 juni 2008

    Jag har, som sagt, redan sökt här på MK, och provbakat men det blidde bara smulmos när jag skulle ha på smör.

  • farmoringer 20 juni 2008

    Jag har inte provbakat några kex hät fråm MK nån gång men jag säger som monac, finncrisp eller riskakor är nästan det bästa....Håller mycket bättre än spröda kex..

  • zonale 20 juni 2008

    Finns ju så många olika kexrecept inlagda så det är nog inte så lätt att välja. Alla blir förmodligen inte så spröda så att de smular sönder. De med grövre mjölsorter i funderar jag på om de kan bli hårdare????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.