Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemmagjorda julklappar!

  • Amika 15 december 2009

    Då gör du som jag! :D
    Fast jag har mozartkulor, nougatgömmor och white chocolate peanut butter cups också i skålarna som ska ges bort! :D

  • Schnitt 15 december 2009

    Skrivet av Amika den 15 dec 2009

    Då gör du som jag! :D
    Fast jag har mozartkulor, nougatgömmor och white chocolate peanut butter cups också i skålarna som ska ges bort! :D


    åh!! villig och dela receptet på the white chocolate peanut butter cups´en?? lät grymt!

  • jimboz 15 december 2009

    Kanske köpa cellofan plast och lägga lite hemmagjord Tryffel eller nåt kanske :)
    Jag köpte något otroligt gott till en gammal svärmor för några år sedan.
    Lakrits-choklad i väldigt lövtunna bitar på Åhlens.
    Receptet skulle jag gärna vilja ha, likaså deras Violchoklad....

    Men nu är det du som ska ha hjälp, så då spånar vi vidare :)

  • Schnitt 16 december 2009

    Violchoklad?? coolt! Det är rent för lite viol där ute! gotta love it =)

    var köper man cellofan btw? blomsterbutiken?

  • idea_ 16 december 2009

    Är man bra på att tala för sig kan man köpa det varhelst de slår in saker i cellofan. Minns för fem, sex år sedan att jag lyckades övertyga ägaren i en liten precentaffär att sälja mig sex meter cellofan i tubform (en "rörformad" celofan som i platt skick var 3 eller 4dm bred, vilket betydde att det täckte en dubbelt så stor yta) som var perfekt till de korgar med olika innehåll jag skulle ge bort. en halvmeter celofan räckte för att tejpas ihop under brödkorgen och ändå frasa så snyggt ihopbunden över sakerna med ett band.

  • jimboz 16 december 2009

    Jag tror att det finns på Panduro....

  • siggemums 16 december 2009

    Cellofan, tror jag att man kan köpa i bokhandeln och andra välsorterade affärer som säljer presentpapper. På Lagerhouse såg jag läckra engångstallrikar i metallicturkos.,dem hade jag köpt om jag skulle ge bort hemmagjort godis, festligt!

  • AnneNi 16 december 2009

    Cellofan har jag köpt på Tiger eller systrarna Grene i Malmö. Bra pris på båda ställena. Upptäkte dock att det från systrarna Grene var ganska tunt och lätt gick sönder :-(

  • Schnitt 17 december 2009

    Skrivet av AnneNi den 16 dec 2009

    Cellofan har jag köpt på Tiger eller systrarna Grene i Malmö. Bra pris på båda ställena. Upptäkte dock att det från systrarna Grene var ganska tunt och lätt gick sönder :-(


    ÅH va synd att jag inte visste det när jag va nere. Jag e själv från malmö, men hinner inte fixa det innan jul :/ Ska nog hita nåt =)

  • Amika 20 december 2009

    Skrivet av Schnitt den 15 dec 2009

    Skrivet av Amika den 15 dec 2009

    Då gör du som jag! :D
    Fast jag har mozartkulor, nougatgömmor och white chocolate peanut butter cups också i skålarna som ska ges bort! :D


    åh!! villig och dela receptet på the white chocolate peanut butter cups´en?? lät grymt!


    Förlåt, jag såg precis nu att du skrivit och frågat om receptet på white chocolate peanut butter cups. Och jag har det bland recepten jag lagt in här på mk. :)
    Mvh
    Jonna

  • Amika 20 december 2009

    Här kommer receptet! :)

    Jag gav min kompis en laddning såna här nu och hon älskade dem! Bland det godaste hon ätit sa hon. Och då blir man ju glad, det är alltid lika kul när man ger bort något som uppskattas! :)

    White chocolate peanut butter cups

  • Eery 20 december 2009

    Skrivet av Melindrea den 15 dec 2009

    Jag kommer att göra kaffeolja (hittade ett recept på google, kommer inte ihåg detaljerna just nu), och funderar även på chili-kanel tryffel, antingen ett recept som är grädde och choklad, eller ett som använder creme fraiche och choklad.


    kan det vara den här?
    En flaska olivolja (50 cl)
    Hela kaffebönor, ca 1 dl

    Töm flaskan i en gryta och tillsätt kaffebönorna. Värm upp och låt stå en stund. Häll tillbaka oljan, inklusive bönorna, på flaskan och stäng. Låt stå i minst 24 timmar före använing Bönorna kan med fördel vara kvar i flaskan under hela dess “livslängd”.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.