Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp

  • myran83 4 februari 2010

    Hej är det nån som har ett recept på toastbröd, franska, skivad bröd. dom har alla dom här namnen men det är sånt bröd som man har i brödrost och u toastmaskin.

    skulle bli glad om nån har det.

  • aemelieh 9 februari 2010

    Hej!

    Jag har ett recept på bröd som är gott att rosta. Jag brukar göra runda bröd men jag antar att du kan grädda dem i avlånga ungsformar så passar de bättre till både rosten och toasten!

  • boz1965 9 februari 2010

    Skrivet av aemelieh den 9 feb 2010

    Hej!

    Jag har ett recept på bröd som är gott att rosta. Jag brukar göra runda bröd men jag antar att du kan grädda dem i avlånga ungsformar så passar de bättre till både rosten och toasten!


    Vore kul om du länkade till receptet också. Har man sagt A får man säga B... :p

  • Okänd 9 februari 2010

    Här hittar du underbara recept på bröd att rosta!

    http://www.bokus.com/b/9189406451.html

  • idea_ 9 februari 2010

    Snälla J-G så långt ska inte den lilla människan inte behöva sträcka sig för att få tag på hembakat rostbröd, kan på rak arm föreslå två recept som jag har provat som fungerar utmärkt för ändamålet, nämligen:
    Formbröd
    och för den dinkelförtjusta
    Dinkelbröd med siktat mjöl
    hoppas att nått av recepten intresserar dig myran83 :D, och lycka till med brödbaket (Y)

  • Okänd 9 februari 2010

    Skrivet av idea_ den 9 feb 2010

    Snälla J-G så långt ska inte den lilla människan inte behöva sträcka sig för att få tag på hembakat rostbröd, kan på rak arm föreslå två recept som jag har provat som fungerar utmärkt för ändamålet, nämligen:
    Formbröd
    och för den dinkelförtjusta
    Dinkelbröd med siktat mjöl
    hoppas att nått av recepten intresserar dig myran83 :D, och lycka till med brödbaket (Y)


    Jag tycker inte att det var att "sträcka sig så långt"
    Det finns mycket mer än recept på bröd att rosta i den boken, jag har den själv, men kan tyvärr inte återge något av dem på grund av att de är skyddade av copyright.
    Men jag rekommenderar verkligen den boken!

  • jimboz 9 februari 2010

    Mina ungar rostar allt hemma, jag blir galen av alla dofter..Brända nötter, lingon, russin, havre..ja allt ska tydligen brännas upp här hemma..suck...

  • myran83 11 februari 2010

    Hej igen tack för hjälpen..

  • The_mama97mia 11 februari 2010

    Jag rostar gärna allt bröd, bara lite, får upp smaken o doftar gott...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.