Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med drinkrecept för Absolut Mango Vodka!

  • Pinglan52 18 april 2011

    Jag har en flaska med Absolut Mango och nu behöver jag drinktips, finns det nån som kan hjälpa mig?

  • Sanna_Linnea 19 april 2011

    Jag gillar lite fruktiga exotiska drinkar.

    blanda mangopuré och hallonpuré med vodkan och apelsinjuice, servera med mycket is
    Hur smarrigt som helst!:)

  • boz1965 19 april 2011

    Gör en "Jamie Oliver-melon" :D

    Köp en stor vattenmelon. Se till att den står stadigt, vira t.ex. ett badlakan eller liknande som kan stötta runt om nertill, och gör ett runt hål överst på melonen, t.ex. med en äppelpipa, lagom stort för att sticka ner en tratt och pilla ut lite fruktkött, en matsked ca så att spriten får större yta att absorberas. Sätt sagda tratt i hålet i melonen och se till att det sluter tätt runt "halsen" på tratten. Häll på vodkan i tratten och låt melonen sakta absorbera den och fortsätt fylla på tills melonen inte tar emot mer. Det kommer att ta några timmar och sen har du en "rätt" som är både dessert och drink i ett.

    När melonen har slutat att absorbera vodkan så sätt tillbaka pluggen från melonskalet och sätt melonen i kylen ett par timmar tills du ska skiva upp och servera den.

    Det är inga problem för melonen att ta upp smakerna från vodkan eftersom vattenmelon inte har några starka smaker i sig själv.

    Servera i "plockbitar". Jag har gjort det här ett några gånger med olika sorters smaksatt vodka. Det har blivit succé varje gång. Tänkte faktiskt testa med vit Bacardirom nästa gång.

    ----------
    Edit: Rättat stavfel.

  • Bumbis 19 april 2011

    Blanda med sprite eller 7up och använd frusen mango i tärningar iställer för isbitar. Mangon finns i frysdisken bland frusna bär.

  • MosterNettan 19 april 2011

    På Absoluts hemsida finns drinkrecept för alla deras sorter...

    http://www.absolutdrinks.com/en/taste/?taste=fruity

  • The_mama97mia 19 april 2011

    Absolut Underbar Mangodrink

    det här tyckte jag var smaskens.
    ;)

  • Marre73 19 april 2011

    Har inte gjort detta själv än,men ett tips likaväl:Blanda med Passoa en superhärlig likör med fin färg och späd med fruktsoda eller liknande,skulle tro det blir hur gott som helst!

  • gnutten1 25 april 2011

    Absolut Mango A.M.

    1 del Absolut Mango
    Äppeljuice
    Bygges över is kuber i ett highballglas.
    Garnera eventuellt med mango.


    Mangomartini

    3 cl Absolut Mango
    2 cl Absolut Vanilia
    mangojuice
    is
    Schweppes Bitter Lemon
    apelsinskal
    1 bit(ar) vaniljstång, ev


    Frozen Mango

    4 cl Absolut Mango
    1 cl citronjuice
    2 cl sockerlag
    4 stora klyftor skalad mango
    Is
    Cocktailbär


    ABSOLUT Mango Mojito Cocktail Recipe

    4 Parts ABSOLUT MANGO
    2 Parts Lime Juice
    1 To Taste Sugar, Superfine
    1 Part Soda Water
    1 Leaf Mint Leaf
    1 Slice Mango
    Mint Leaf

  • sju 25 april 2011

    Skrivet av MosterNettan den 19 apr 2011

    På Absoluts hemsida finns drinkrecept för alla deras sorter...

    http://www.absolutdrinks.com/en/taste/?taste=fruity

    Wow, vilken sida. Hamnar direkt bland favoriterna. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.