Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig! Min pojkvän är "kräsen"!

  • Baldintata 15 december 2010

    Hejsan allihopa!
    Nu är det såhär att jag har som plan lite såhär i juletider, att jag skulle bjuda min pojkvän på lite mysig middag hemma. Tanken är den att jag ska be min kompis komma hem till mig och servera maten som vi tidigare under dagen har ordnat med osv.
    Och sen ska hon bara servera och vara allmänt trevlig osv osv osv... MEN nu till mitt problem!
    Min pojkvän är ganska kräsen av sig i maten. Han avskyr grönsaker( om det inte är tex lök, tomater och liknande i exempelvis en köttgryta eller köttfärs) och han äter heller inga skaldjur. Jag själv är mycket förtjust i både grönsaker i de flesta varianterna och även skaldjur.
    Så vad skulle man kunna bjuda på, till honom och mig, så att även han kan tänkas äta? Några tips?
    Känns tråkigt att vi äter samma mat, bara att hans mat är utan skaldjur och grönsaker. Kan bli ganska trist....

    ALLT utav intresse!

  • Hilmer54 15 december 2010

    Brukar leka skafferilekan med barn.
    Borde funka som sällskapslek för vuxna.
    Personer med förbundna ögon smakar på sån som finns hemma.( kryddor såser mm.
    Taktik: låt nåt dåligt gå före sånt som du vill ska upplevas gott:)

  • rostok 15 december 2010

    Gör en riktig Chili con carne. Här finns ett bra och gott recept:
    http://www.matklubben.se/recept/chili_14098.html
    http://www.matklubben.se/recept/chili_14098.html

    Som du ser innehåller en riktig Chili con carne varken köttfärs eller bönor.

  • Lilloo 15 december 2010

    Har inte träffat NÅGON oavsett kön eller ålder som inte älskar detta:

    Fläskfilé baconbus

  • Cassiopeya 15 december 2010

    Lövbiff brukar de flesta gilla och denna är verkligen supergod! Tyvärr kan den vara svår att förbereda innan, men du kan ju alltid lägga ihop biffarna och lägga dem på ett fat med plastfolie över i kylen, ta fram och panera och stek just innan ni ska äta. Servera potatisgratäng, klyftpotatis eller hasselbackspotatis till. En god sås är också härligt till, bea? rödvin? Grönsaker som är goda till är tomat, gurka, grön sparris :) Lycka till! (Och du, du kanske kan få honom att tycka om lite mer än vad han gör nu, man vet aldrig vad kärlek kan göra (L);)(Y))

  • Mellanbellan 15 december 2010

    Det här har alltid gått hem hos mig
    God filé i grönpepparsås

  • Baldintata 16 december 2010

    WOW, tack så mycket allihopa! Det var verkligen superbra tips och idéer! Ska se vilken som kan tänkas passa bäst, men det kommer bli svårt att bestämma för det fanns massor av goda recept!

  • Mickis 16 december 2010

    Kör ett julbord/bufé! Bjud på smörgåsbordsmiddag så kan han äta det han gillar och du det du gillar utan att det känns tråkit och ni får båda det ni vill ha!

    Lycka till
    Mia

  • johannes126 30 januari 2011

    Bra matrecept och tips i KÖKET? kolla in min blogg:

    läsvärd och mycket trafik! kanske något för dig?

    http://food-passion-life.blogspot.com

    mvh
    Johannes

  • gnutten1 11 mars 2011

    Din pojkvän är inte kräsen, han har bara dåligt utvecklade smaklökar.

    Äter man samma mat hela tiden så är det det smaklökarna vänjer sig vid.

    Men kolla upp recept på Langos, gör den lyxigare genom en kyckling, bacon och fetaost-röra. Med någon god rosé, frisee eller ekbladssallad, soltorkade tomater, olivolja, färsk oregano m.m.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.