Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig ska ha sommarfest för 25 personer!

  • karin73 30 juni 2008

    (Y)
    Lördagen den 12:e ska vi ha sommarfest med våra närmsta vänner, 25 stycken blir vi.
    Nu är det så att jag har ingen aning om vad vi ska bjuda på och man är ju livrädd att maten inte smakar bra samt att den inte räcker till alla.
    Snälla hjälp mig med ngt gott och inte allt för svårt recept

  • anluk 30 juni 2008

    Pastasallad tycker jag är perfekt. Går att förbereda, de flesta tycker om det och är perfekt på sommarfest.

  • lindamoi26 30 juni 2008

    Om det är en sommar fest passar ju bara vanlig glass bra emd extra tillägg såsom stössel, såser och bär samt frukter. Men man måste ju också ha någonting salt.... kanske prinskorvar, köttbullar och potatis. Det är lätt att förberäda och gott att äta på. Vill man ha frukter så kan man ju ha olika grönsaker och dippsås.

    Hoppas det hjälper (H)

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Yeeeeeeezzzz and Peeazzzzzzzzzzz vad kul det låter!
    Sommarfest"
    MEN 25 pers?

    Kan ni grilla=????????

    Jag skulle... göra flera sallader.
    Jag skulle sen ha ett par grillar i ordning o be folk att hjälpa till med grillandet.

    Om man tänker grillspett - så kan alla hjälpa till., gör ditt/dina egna spett.... MEN det är jag det

  • MammaIrene 30 juni 2008

    Lite inne på samma spår som mamma mia...
    En hemmagjord potatissallad och en pastasallad, finns massa recept här på matklubben...
    lite olika spett, inget fel i att de får göra i ordning dem själva...
    Kycklingbitar, köttvitar, korvbitar , paprikabitar, coctailtomater, majskolvar i bitar...
    Tillbehör Aioli, chilisås, tzatsiki

    Ha ett skönt party:p

  • imse 30 juni 2008

    Här kommer lite goda tips på mat som funkar för flera.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/06/30/i-studentyrans-kolvatten/

  • Amika 30 juni 2008

    Du kan göra wok i långpanna ocksåeller som många kallar det: Ugnsplåt. :) Kycklingwok med nudlar och cashewnötter...(L)

  • Amika 30 juni 2008

    ocksåeller... Mellanslag är bra att ha på tangentbord. :)

  • sajoh69 1 juli 2008

    Kanske dessa recept kan vara till hjälp :)

    Krämig pastasallad med kyckling och fetaost

    Marinerad fläskfilé med grön örtsås

    Lycka till med er fest (Y)

  • ros 1 juli 2008

    :)Hej
    Mat som går att förbereda är väldigt bra
    Kycklingfilé i örtmarinad
    Potatissallad på nypotatis

    Pastasallader, grönsallad, olika bröd, olika ostar, melonskivor.

    Ska ni vara inomhus eller utomhus?

    Lycka till!(Y)(Y)(Y)

  • pia61 3 juli 2008

    Hej, vá kul med sommarfest! :p
    Här får du tips från mig, sen kan du också servera kex, ostar, melonskivor, jordgubbar och vindruvor till. Lycka till! :p

    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé
    Couscoussallad med avocado, sparris och fetaost
    Dalbergs goda sås
    God sommarsallad
    Ingelas fruktpaj

    Allt går att förbereda så du slipper stå med mat när gästerna anlänt!

  • smulan1katt94 3 juli 2008

    kallskuret (Y)

  • sandrarockar 3 juli 2008

    Det lättaste måste ändå att ha buffé. då tycker alla om något och det är oftast lätt att förbereda innan.
    här är de recept jag gillar till buffé

    Grillade champinjoner i marinad
    Går även att steka dessa i torr panna om man inte har tid att grilla.

    recept]32308[/recept]

    du kan även ha: kycklingspett : kok kycklingfiler och dela upp sen förbered någon dag innan eller samma dag med att pensla med glaze (ananas är supergod till kyckling) medans man grilla de lätt, för färgen skull. Går bra att servera kalla.

    sen kan du ha: olika kallskuret kött, ost, frukt, grönsaker några olika dressingar och kanske någon paj.

  • emaxen 3 juli 2008

    Skrivet av karin73 den 30 jun 2008

    (Y)
    Lördagen den 12:e ska vi ha sommarfest med våra närmsta vänner, 25 stycken blir vi.
    Nu är det så att jag har ingen aning om vad vi ska bjuda på och man är ju livrädd att maten inte smakar bra samt att den inte räcker till alla.
    Snälla hjälp mig med ngt gott och inte allt för svårt recept



    (L):D:p
    Tjena vi ska oxå ha fest i sommar men för 40 pers så vi har kommit på iden att man grillar kycklingfile och fläskfile dan innan, sen är det bara att skiva upp i tunna skivor och koka färska potatisar eller ugnsbaka potatis i olivolja och goda kryddor den da kalaset är, vill man så värmer man köttet eller oxå så kan man servera köttet kallt.servera en stor grönsallad till detta. Till efterrätt så köper man en stor låda med kanongod glass och serverar den med lite färska bär.
    Trevig fest och en trevlig sommar!!!

  • namsi 3 juli 2008

    Har ett gott recept på marinerad fläskfilé:

    pensla 1kg fläskfilé i soja. Rulla i grillkrydda. Stek.
    Efterstek i ugn 200 grader ca 40 min. Låt stå över natten.
    Skiva tunt. Blanda 3 påsar italiensk dressing. Lägg i fläskfilén och låt stå över natten.

    Servera till exv. potatisgratäng och en god sallad.:)

  • EnsammaMamman 3 juli 2008

    Om det ska vara grillat eller kallskuret så är min rissallad jättegod och lätt att göra. Blir också godare av att göras dagen innan. Finns bland mina recept.

  • monac 4 juli 2008

    stor skål med fruktsallad med melonkulor & färska jordgubbar ,färsk ananas & tärnad mango til dessert kanske!!!(H)

  • monac 4 juli 2008

    grovt hackade macademianötter/valnötter över fruktsalladen....syndigt gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.