Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp önskas med god och enkel kasslersås

  • pochahontas78 8 januari 2012

    Ja som rubriken säger :) Tänkte att vi skulle ha pasta till.

  • MatAnders 8 januari 2012

    Jag har en som blir riktigt god med pasta och det fungerar utmärkt att ta kassler.
    http://www.matklubben.se/recept/groenpepparpastasaas_90578.html

  • pochahontas78 8 januari 2012

    Det lät jättegott! Tyvärr var det många av ingredienserna som jag inte har hemma, men sparar och gör en annan dag istället :)

  • FAE 8 januari 2012

    Kika in på min blogg

    http://www.fredriksfrestelser.blogspot.com/2011/10/ugnsgratinerad-falukorv-med.html

    Byt ut korven mot kassler eventuellt med några ananasringar på också, blir bra.

    Går att använda en magrare grädde om man vill, och reda av med maizena istället för att göra stuvningen med bottenredning.

    Ha det bra & Lycka till!

  • The_mama97mia 8 januari 2012

    Här är barnen mest förtjusta i currysås till just kassler. Har inget recept på det, men det är väl bara att fräsa med lite lök, curry och smör, o sen i med lite gräddmjölk.

  • yummimummi 8 januari 2012

    Hej Kan tipsa om en snabb och enkel pastasås med kassler.
    ca 100g kassler per portion, tärnas fint
    rödlök finhackad
    mjölk eller gräddmjölk till önskad mängd sås
    vitlök, gott att variera med att ibland ha marinerad vitlök, hackas eller rivs
    gröna ärtor, ca 1 dl/ port
    salt, peppar
    maizena
    Fräs lök och kassler, tillsätt mjölk och låt koka upp. Krydda med salt o peppar. Red av såsen. Lägg i ärtorna på slutet så att det bara värms upp lätt. Servera med pasta och sallad

  • soccermum 8 januari 2012

    Antar att jag är på tok för sen med att tipsa men till en annan gång kanske :)

    Kassler- och champinjonsås till pasta

  • MosterNettan 11 januari 2012

    Skrivet av mama97mia den 8 jan 2012

    Här är barnen mest förtjusta i currysås till just kassler. Har inget recept på det, men det är väl bara att fräsa med lite lök, curry och smör, o sen i med lite gräddmjölk.



    Jag gör ofta Orientalisk kasslerpanna, som finns som recept här på sajten. I receptet rekommenderas ris till, men jag gör den mera "såsig" och passar jättebra till färsk pasta!

    Orientalisk kasslerpanna

    Men kolla det gick att infoga, varför gjorde det det nu och inte i ett annat inlägg...
    Fattar nada!

  • sandysiri 13 januari 2012

    Detta är gott om man gillar vitlök!!
    400g Kassler, 1 gul lök, 1/2 purjolök, valfri paprika, 3 vitlöksklyftor, salt , peppar, paprika pulver, 4dl creme fraiche.
    fräs ihop allt,krydda, tillsätt creme fraichen, låt puttra nån minut!!

  • Erajscha 13 januari 2012

    Jag brukar bara strimla kasslern, purjolök och paprika, fräsa den och sen på med en matlagningsgrädde och smaka av med lite chilisås.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.