Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur använder jag min täljsten

  • annbackman 5 januari 2009

    Jag har ärvt en täljsten, men ingen bruksanvisning fanns med. Hur gör man? Ann

  • thoorbear 13 januari 2009

    Lite svårt att bestämma vad du kan använda den till, utan att veta hur den är formad eller ser ut. Du kan söka på täljsten på Wikipedia för att få en beskrivning och även lite olika användningsområden. Alternativt kan du ju söka på Google, förstås. Om du har tid att leta bland alla svar.

  • Lena 13 januari 2009

    Vi har en täljsten som vi lägger in i ugnen på max i minst tre timmar. Sen steker man köttet på men det får inte vara marinerat eller kryddat då blir sten förstörd. Vi kryddar efteråt med kryddor som vi tycker om... Kan bara säga de är en kul grej om man är en par stycken. Sen diskar du den för hand i varmt vatten med lite diskmedel. Du lycka till och hör av dig då du provat.../// Lena

  • annbackman 17 januari 2009

    Tack snälla Lena. Vi hade en fantastisk kväll då vi grillade nöt, lamm, kkyckling och skaldjur. Så gott. Bara en matig sallad till, det blrv helt perfekt.

    mvh Ann

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.