Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur gör man då?!?

  • Nusse 26 februari 2009

    Jag har en liten fråga. Hur gör man när man vill torka t ex blåbär att ha i sin musli?
    Tack på förhand!
    MVH/A

  • pia61 26 februari 2009

    Jag tror att man torkar dom i ugnen i låg temperatur. Tror att man lägger dom på bakplåtspapper och ca 75 grader på ugnen. Blåbär är ju så små så det kan inte ta lång tid. Äpplen skurna i ringar gör jag så med.

  • The_mama97mia 26 februari 2009

    Nu är det ju itne säsong för blåbär direkt... men vet du med dig att du kommer att vilja torka mycket frukt och svamp så kan det vara läge att investera i en tork-olla - tror det heter så, rätta mig om jag har fel ngn, det finns alltså särskilda torkställningar liksom.

  • Nusse 26 februari 2009

    Skrivet av mama97mia den 26 feb 2009

    Nu är det ju itne säsong för blåbär direkt... men vet du med dig att du kommer att vilja torka mycket frukt och svamp så kan det vara läge att investera i en tork-olla - tror det heter så, rätta mig om jag har fel ngn, det finns alltså särskilda torkställningar liksom.


    Nä, att det inte är säsong vet jag ju. Skulle vara alldeles för jobbigt att gräva efter blåbär under den tunga snön!(H)
    Fast jag råkar ha frysta blåbär. Kan man inte torka sådana då?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.