Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag behöver tips!

  • Lillla_snigel 18 juni 2009

    Okej. Jag fyller 19 nästa månad och tänkte ha en lite fest.
    Jag kan/vill inte ha en jättestor fest eftersom jag kommer ha huset för mig själv med vår lilla valp. Men kul ska vi ha i alla fall.
    Men i alla fall, saken är den att jag vet inte vad jag ska bjuda på, mat alltså. Vi kommer vara kanske runt 10-15 pers.
    först tänkte jag att vi grillar och att alla tar med sig vad dom själva vill äta, så bjuder jag på typ efterrätt som jag själv kommer baka, men vet inte vad.
    Så jag behöver lite tips!

  • Eery 18 juni 2009

    grillad frukt med glass, grädde eller vispad cf med lite vaniljsocker

    grattis i förskott

  • LHCTess 18 juni 2009

    pannacotta med typ björnbär, blåbär eller hallon till.
    MEGA gott och väldigt poppis.

  • Roggan 18 juni 2009

    Semifreddo!
    Finns goda recept här på MK. Brukar göra en med Nutella, maränger och rostad flagad mandel.
    Supergott!!!
    Det brukar dessutom räcka till många...

  • Mellanbellan 18 juni 2009

    Du kan ju göra en potatisgratäng t ex och en sallad så tar de med det kött eller fisk de vill grilla. Sen kan du ha en fondue som efterrätt. Det är lite ovanligt och festligt och alla får lite att pyssla med, och framför allt så äter alla så länge som det finns något kvar :D
    Tobleronefondue Trevlig Midsommar och grattis på födelsedagen

  • ida85 18 juni 2009

    Gino är den enklaste efterrätten. Bara en massa frukt i en långpanna & sedan river man vit choklad över. Så blir det så gott när den smälter när man haft den i ugnen ! (L)

  • Lillla_snigel 18 juni 2009

    Tack ska ni ha för hjälpen :D

  • Glitterfia 18 juni 2009

    Grattis i förskott:p
    Varför inte engagera alla i en buffé.
    10-15 personer: Alla tar med sig en "rätt" var för som räcker till en "bit" för alla.
    Så alla kan plocka lite av allt. Spännande att se vad buffén blir och säkert kanongott.
    Går ju att styra upp så det blir rätter som alla gillar.
    Ex någon kanske har en favoritpaj de skulle kunna göra, någon gör en sallad och en god dressing, någon kanske små kycklingspett, osv...
    Ingen behöver laga mycket....

    Till efterrätt ex
    smulpaj med äpplen och vaniljsås till alla.
    Chokladfoudant är supergott med en gräddklick och lite jordgubbar, känns riktigt lyxigt.
    http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=40571

  • nikeus01 18 juni 2009

    Om du tar vanilj glass och blandar det med cacaogrädde blir det supergott!

  • 18 juni 2009

    gino som någon tipsade om är faktiskt jädrigt gott=)))en annan väääldigt lätt efterrätt är,
    en massa äpplen som skärs i klyftor, sedan steker man dem i smör i en stekpanna, tillsätter lite råsocker eller farinsocker och lite kanel. Serveras med vaniljglass som är så mjuk att den går att röra om med en sked. Rör i kanel i vaniljglassen och servera detta till. Skitgott, lätt att göra, går fort och billigt, för det är lite ingredienser som behövs och äpplen är rätt billiga. Vilka som helst går bra men röda är godast. Det bäst6a är att det går att förbereda. Glassen kan man förbereda genom att frysa in den igen efter att man rört i kanel. Äpplena kan man skära i färdiga bitar och lägga i en lufttät burk med lock eller droppa citron över så håller de sig fräsha. Lycka till med partyt!=)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.