Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag väntar på/längtar efter den här råvaran/maträtten?

  • sikaal 4 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 4 feb 2011

    Skrivet av mama97mia den 4 feb 2011

    Jag längtar efter tomater med smak.... Nu tycker jag de bara är röda o duger till dekoration...


    Håller med...var längesen man fick en riktigt god tomat nu. (N)

    Håller med!!! De smakar bara lite surt nu!

  • chrisq 4 februari 2011

    {messed}jordgubbar

  • Liinnis 9 februari 2011

    Jag längtar efter frukt, kan äta de hela tiden, är så gott så länge det inte är ananas{smirk}

  • DoctorWho 11 februari 2011

    Hemodlad isbergssallat, sår tätt i blomlådor och skördar den precis som plocksallat. Egna tomater, ska snart så dem.

    Köpte EN nektarin förra veckan, 44.90kr/kg. Den var nästan perfekt, priset var enda felet.

  • The_mama97mia 11 februari 2011

    Jag längtar efter första grillningen här, nu svårt bakslag med snön ju, jag som just hade fått upp hoppet om att kunna hitta Webern under snö o presenningar här ...
    Får fusk-grilla i ugnen ikväll, inte alls samma sak men...

  • DoctorWho 11 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 11 feb 2011

    Jag längtar efter första grillningen här, nu svårt bakslag med snön ju, jag som just hade fått upp hoppet om att kunna hitta Webern under snö o presenningar här ...
    Får fusk-grilla i ugnen ikväll, inte alls samma sak men...


    Tänker gör samma sak nästa vecka. Fusk-grillade tjocka revben med klyftpotatis. Kommer att sakna röksmaken från kolen.

  • majamia 11 februari 2011

    Jag längar efter mina egenodlade grönsaker som tex späda morrötter och rödbetor, yammi (L)

  • estrid1 11 februari 2011

    Jag längtar efter minna kryddörter.Dels är dom vackra att titta på.Dels doftar dom ljuvligtt och framförallt så smakar det härligt med färska örter...

  • wedebrand 11 februari 2011

    Väntar ivrigt på vildhallon, finns inge godare än nyplockade, fortfarande solvarma vildhallon {drool}

  • The_mama97mia 21 februari 2011

    Vi är snart inne i Mars månad redan, vad kommer då i säsong?
    Nu njuter jag av Kiwi, o en del andra exotiska frukter till bra pris.

  • Cassiopeya 21 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 21 feb 2011

    Vi är snart inne i Mars månad redan, vad kommer då i säsong?
    Nu njuter jag av Kiwi, o en del andra exotiska frukter till bra pris.


    Mmm kiwi är smaskens! Köpte ett gäng i helgen. Blodapelsiner är smaskens också!

    Och passa på att köpa röd paprika nu, den kan inte bli godare!!! :D

  • Bumbis 21 februari 2011

    Många längtar efter svenska tomater. Dom små plommontomaterna som finns nu är helt underbara, godare än godis. Jag har en skål framme på köksbordet och den får jag fylla på ofta. När man går in i köket tar man en tomat(Y)

  • kristin1979 21 februari 2011

    Jag längtar efter mammas pölsa... Jag spydde nästan när man fick det i skolan men mammas ...mmmm
    För att vara riktigt ärlig så är mammas mat alltid efterlängtad.. Hon är en riktig husmor som är upplärd i gamla skolan .

  • Hilmer54 21 februari 2011

    Första grillningen ute och makens rökta fisk.
    Att stoppa munnen full av solmogna åkerbär.(har kvar rårörda i frysen)
    Lugnet i svampskogen en skön höstdag med nåt gott i fikakorgen.

  • kristin1979 21 februari 2011

    Förlåt :-) tror jag har missuppfattat tråden.. förstår nu att den är säsongsbetonad

    Då startar jag på nytt.... jag längtar efter färska rödbetor med chevre och färsk sparris inlindad i parma ...
    Längtar efter kroppkakor (som jag tycker är höstmat)
    Längtar också efter färskpressade juicer med min press.... gud vilken god äppeljuice det blir!!

    Längtar också efter kräftor med tillhörande paj :-)

  • lillawe 21 februari 2011

    Nyfångad Abborre från eget mete, nässelstuvning och den första murkelsåsen (men det är ju tabu)......\o/

  • mssalmonella 21 februari 2011

    Den första grillningen!! Tar nog ut grillen och ett paket korv någon helg snart!

  • The_mama97mia 22 februari 2011

    Skrivet av kristinnylen den 21 feb 2011

    Jag längtar efter mammas pölsa... Jag spydde nästan när man fick det i skolan men mammas ...mmmm
    För att vara riktigt ärlig så är mammas mat alltid efterlängtad.. Hon är en riktig husmor som är upplärd i gamla skolan .



    Det är ju helt OK att längta efter en maträtt!!!
    (Y)

  • The_mama97mia 10 mars 2011

    Igår köpte jag utrikiska jordgubbar, inte är det samma som svenska solmogna, men vad det var härligt att sätta tänderna i en krispig fräsch liten gubbe!

    Köpte färsk grön sparris också, det längtar jag efter att göra ngt gott på!

  • littlejohn 10 mars 2011

    Har nyss varit och handlat och jag köpte också jordgubbar, kunde inte låta bli. Hur gott som helst så här i mars.
    Grillpremiärat har vi gjort, hade fått tag i fina kotletter som jag tryckte fulla med färska örter. Inte lika gott som på sommaren då man kan sitta ute och äta, men det gav mersmak.

    Nu längtar jag efter första färskpotatisen, den egna. ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.