Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jennies dream (efterrätt på Churchstreet saloon)

  • Davidl76 6 mars 2010

    Hej skulle göra vad som helst för receptet på Janis dream som de hade som efterrätt på churchstreet i Gävle tidigare.

    Det var en ugnsgratinerad fruktsallad med ngn form av lag och stänk av southern comfort. Helt otroligt god! Tyvärr slutade de med den då det tog för lång tid att göra den...

    Ngn som vet eller känner till liknande recept?

  • Mistys 6 mars 2010

    " Janis Dream Dessert . Här har man gjort det lätt för sig. Rätten är en direktkopia av desserten Gino På CSS har man inte förstått att magin i den här enkla rätten ligger i dess färska frukter. En kompott av blandade frukter, dränkta i sockerlag och gratinerade i ett minimum av vit choklad är vad man här åstadkom. För att inte kopplas ihop för mycket med originalet har man valt att smaksätta det hela med ett stänk av southern comfort och ett snöfall av florsocker "

    Tror det är detta du är ute efter eller....?

  • Davidl76 7 mars 2010

    Hehehe nog är det den jag menar. Rolig beskrivning var det också,.

    Tackar

  • Mistys 7 mars 2010

    Beskrivningen är en kommentar tagen direkt ur en tidning så den är inte min hihi!
    Var ligger restaurangen? Är mycket i Gävle, har sommarstuga där men missat denna tyvärr. Lät som en mysig restaurang när jag läste.

    Tyvärr inget recept hittat :s

  • Davidl76 7 mars 2010

    Ligger efter kyrkogatan (churchstreet) tvärgata efter drottningatan, nära nian. God mat och lite annorlunda ställe. Dock ingen lyxrestaurang men som sagt det kan man väl förstå av recensionen.

    Alltid varit mycket nöjd med maten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.