Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffestuga.

  • jas65 24 mars 2008

    Kanelbullar, muffins, småkakor, våfflor med grädde, blåbärspaj / äppelpaj med vaniljsås, sockerkakor, smörgåsar och budapest bakelser. Se mitt enkla recept på en budapesttårta.
    Vägbeskrivning till kaffestugan måste du lägga ut då vi passerar Uddevalla när vi åker till Arvika.

  • cattis08 24 mars 2008

    Vá mysigt! Vi kommer absolut ångade när vi får veta var du ska ha din kaffestuga!

    Mackor med olika pålägg som köttbullar med rödbetsssallad, leverpastej med smörgåsgurka och vanliga ost smörgåsar är alltid popis.
    Olika bärpajer, citron och marängpaj och enkla tårtor och cheesecakes är också sånt som jag tittar efter när jag går på fik. (kommer komplitera mina recept med lite sånt i veckan)
    Lite olika the och kaffe sorter likaså.

    Lycka till i veckan när du skriver på pappren! (Y)(Y)(Y)

  • farmoringer 24 mars 2008

    Skrivet av monel den 24 mar 2008

    Vad gör man inte för en våffla?(H)

    Skrivet av farmoringer den 24 mar 2008

    Lite långt att åka för mig bara.....Ca 130 mil.....


    Man gör ganska så mycket för en våffla....Skrev bara att jag hade långt att åka, inte att jag inte skulle komma...:D

  • GodareMat 24 mars 2008

    Fram för fler kaffestugor... *ler*

    Mackor/frallor bör man nog kunna finna på ett dylikt etablissemang, ett tips från min egen "produktion"...

    http://www.matklubben.se/recept/tobbes_frukostbroed_17653.html

    När jag ändå är inne på egna recept, härliga dessertpajer går väl alltid hem?

    http://www.matklubben.se/recept/tobbes_kanelpaj_med_aepple_17495.html
    http://www.matklubben.se/recept/rabarberpaj_à_la_tobbe_17158.html

    Önskar dig/er framgång med kaffestugan...

  • tulipan 24 mars 2008

    Vill åxå öppna kaffestuga.... tyvärr är den upptagen här i byn *suck*

  • GodareMat 24 mars 2008

    Skrivet av tulipan den 24 mar 2008

    Vill åxå öppna kaffestuga.... tyvärr är den upptagen här i byn *suck*


    Holmsjö hade ju vart lite närmre för att komma på besök annars... *ler*

  • Ketronya 24 mars 2008

    Jag röstar på stora Kanelbullar!

  • Ketronya 24 mars 2008

    Blåbärspaj, hallonpaj och äppelpaj med vaniljsås är också en klassiker och lätt att ha färdigt både pajen och såsen :)

  • MammaModesty 25 mars 2008

    Vad roligt !!!!! *blir avundsjuk*
    hembakat är iaf ett måste och jag tror nog att ni hittar det som passar er... att rekomendera när det gäller matbröd så är brödkakor eller thekakor lätt att baka och blir rätt mycket oxå.. sen är det ju bara att frysa och tafram det man tror sig behöva så man alltid har fräscht bröd till gästerna.
    om en gäst är nöjd rekomenderar den till flera... reklam via munnen är den allra bästa...

    jag önskar er ett jätte lyckatill!!!!!!

  • 25 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 24 mar 2008

    word of warning -
    här i lilla Finspång så var det en tjej som modigt nog tog över vår Klipperstorpsgård. Mkt vackert hus. O sen kom skattemyndigheten elr ngt på besök. Innnehavarinnan hade inte hunnit fylla i sin pers liggare...Hon fick böta tror det var ca 14 000, möjligen mer... Byråkrati.... *fnys*

    Visst är regler bra... men....
    :) :(


    Det fiket kan även jag rekommendera!
    Man känner sig en speciell som gäst där.

  • MammaIrene 25 mars 2008

    Har ni möjlighet att göra dem så är ju tunnbröd alltid väldigt poppulära o säljs för dyra pengar vart man går.......

    Äggost är också en liten ovanligare grej som folk gärna köper....
    Finns recept hos mig,,,
    Lycka till!

  • MammaIrene 25 mars 2008

    Gamla hederliga chokladbollar eller vad man nu skall kalla dem nu för tiden, är också alltid väldigt poppulära o går ju att sälja ganska billigt, bra för barnen....

  • Fiona 25 mars 2008

    Våfflor, blåbärspaj, kanelbullar, chokladrutor, chokladbollar, äppelpaj, och chokladsnittar är saker som jag tycker borde finnas överallt...
    Sen får jag iofs spatt på ställen som tar 30:- för en endaste liten våffla... men det är ju en annan sak!

  • Bappi 25 mars 2008

    Grattis (Y)

    Kolla in mina lättbakade wienerbröd som hete Bappis Glasswienerbröd.
    Kanske kostnaden blir för hög, men till någon större helg kan dom säkert passa in i en mysig kaffestuga. Dom blev bara så ortoligt goda och bra.
    Önskar du får fullt med recept och fina och enkla lösningar för att behaga vandringssugna gäster(L)

  • Bappi 25 mars 2008

    Här kommer länken så att du kan kolla in recepet lite snabbare:-)
    http://www.matklubben.se/recept/bappis_glasswienerbroed_20813.html

  • GodareMat 28 mars 2008

    Ett till tips på en god paj att servera i kaffestugan...

    http://www.matklubben.se/recept/bananpaj_à_la_tobbe_21368.html

  • monel 29 mars 2008

    Lange: Hur gick det? Har ni skrivit på?

  • Lange 29 mars 2008

    Nu är allt klart förutom underskrifterna som snön satte käppar i hjulet för. Nu kan jag berätta att det är Kaffestugan Granan på Kroppefjäll som vi ska driva.
    Det har varit lite si och så med det mesta några år och förra året var det stängt men nu ska vi testa och se.
    Vi tänkte hålla det enkelt och försöka hålla nere priserna. Jag har redan varit ute och shoppat loss på städmaterial, entremattor och hygienartiklar till kundtoaletterna. Snacka om att vara yrkes skadad.......
    Jag startar en ny tråd med vägbeskrivning och hoppas att alla som är i närheten försöker besöka oss och naturligtvis talar om att ni är medlemmar i matklubben.(Y):p(Y)

  • monel 29 mars 2008

    Jag tänkte att det var Granan :D

  • irrevirre 29 mars 2008

    Vad kul Lange!
    Har faktiskt tänkt på hur kul det skulle vara att driva kafé.

    Det jag skulle gjort är att hålla det i gammeldags stil. Många är nog liksom jag trötta på att alla kakor är ENORMA på de nya kaférna. Jättemuffins, jättekakor m.m.

    Ha ett bord med bullar, mjuka kakor och småkakor som man betalar ett pris på. En kak-buffé alltså.
    Så är det på Kafé Annorlunda som ligger vid Stens huvud här i Skåne. Jättepopulärt!
    www.kaffestuganannorlunda.se

    Självklart skall ni ha smågåsar också. Från enklare ostfrallor till fina danska smörrebröd.

    Så skulle jag tänka mig. Men det allra viktigaste är att ni i personalen är glada och trevliga, det gör så otroligt mycket!

    Till sist ett jättestort Lycka Till!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.