Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffestuga.

  • farmoringer 29 mars 2008

    Lycka till nu när ni blir kaffestuga ägare. Håller tummarna för att det kommer att gå bra och ser fram emot vad du, ni, ska ha på menyn...(Y)

  • irrevirre 29 mars 2008

    Nu kom jag på en sak till: Engelska scones med ost och sylt och GÄRNA clotted cream.

  • bernit 29 mars 2008

    Kanelbullar & våfflor ett måpste !!
    Äpplepaj är bra och om du är uppe i Uddevallatrakten passar ju Bohusländsk Ostkaka

    Största fällan är momsen

    Lycka till

    /BÅ :p

  • majamia 1 april 2008

    Gott kaffe är otroligt viktigt för mig. (Y)
    Jag tycker att det skulle vara kul om ni sålde rättvisemärkt och ekologiskt kaffe och lika så kakor bakade av närproducerat och ekologiskt sånt betalar jag gärna för.
    Gillar även den gamla stilen med spetsgardiner och gulligt porslin och fina dukar och sist men inte minst en glad och trevlig personal. :D

    Lycka till!

  • kajsa36 1 april 2008

    Jag brukar alltid uppskatta en smörgås till kaffet.. ex baguett med ost och skinkröra.. tex eller någon annan röra som du gör lite till din egen .. med färska grönsaker... allt går ju att förbereda och packa in dom i lite plastfolie... då kan det bli en Granan special baguette. Något som mer är gott att ha i baguette är färskost med pepparot, rostbiff och rostad lök...mums Ett stort LYCKA TILL (Y) (Y) (Y)

  • Lange 1 april 2008

    Kaffet är fixat idag men jag har inte kollat om dom har ekologiskt (tack för tipset) En lokal leverantör naturligtvis som låter mig låna bryggare och är väldigt trevliga att göra affärer med. Jag ska ha termosbryggare eftersom jag avskyr värmeplattor och bränt kaffe som smakar fosterfördrivningsmedel. Får fler och fler förfrågningar från MC klubbar, tydligen ett välbesökt resmål. Nu ska jag prova, sortera och skriva ut en receptpärm med alla trevliga recept jag sparat härifrån.

  • Eri75 1 april 2008

    Vad kul! Lycka till! Vi kommer säkerligen på besök i sommar när vi är på utflykt.:p

  • SDMaya 1 april 2008

    Skrivet av IrreVirre den 29 mar 2008

    Nu kom jag på en sak till: Engelska scones med ost och sylt och GÄRNA clotted cream.

    Åhhh...nu fick jag englands längtan *ler* Guda gott jue!(L)

  • Glitterfia 1 april 2008

    Men ingen nämner morotskaka!! :o Det måste finnas på ett fik,
    likaså äppelpaj med vaniljsås (Y) i alla fall en dagens paj. Om det är blåbär, hallon eller äpple spelar inte någon större roll.

    Den godaste bagett/panini jag ätit är nog brie, salami och soltorkade tomater. :p

    Lycka till

  • tulipan 1 april 2008

    Skrivet av GodareMat den 24 mar 2008

    Skrivet av tulipan den 24 mar 2008

    Vill åxå öppna kaffestuga.... tyvärr är den upptagen här i byn *suck*


    Holmsjö hade ju vart lite närmre för att komma på besök annars... *ler*


    Vi har juh redan en kaffestuga här på somrarna...hembygdön... :-/.. positivt med tanke på att det redan finns... å negativt att jag inte driver den *s*

  • Roosen 1 april 2008

    Vad roligt med kaffestuga. Du, tulipan, jag bor ju i Rödeby och är också sugen på kaffestuga ska vi slå oss ihop, hm, he he. Vad mysigt det låter..
    Men kringlor och gott kaffe hör väl till och våfflor förstås som många andra har skrivit...
    Snäckor med olika sorters fyllning. Bor ju i Blekinge så jag har en bit upp till dig, men vägbeskrivningen skulle sitta fint.

    Lycka till! (Leende)

  • fee-bee 2 april 2008

    Grattis till kaffestugan verkligen mysigt "våfflor" är ju ett bara måste
    ha det gott så kanske vi ses i sommar.(Y)

  • 2 april 2008

    Grattis!
    Va roligt och lite läskigt! Hoppas att det går bra.
    Alla har ju redan kommit med så många goda förslag, jag fyller bara i, saftiga kanelbullar bakade på riktigt smör och rikligt med fyllning, smör kanel och socker skulle göra mej lycklig, äppel eller säsongspaj tror jag på, och som nyttighet en enklare macka med ost och sallad...
    Småkakor kan man ju få ihop många olika av samma deg, lite kakao här, lite nötter där, lite pärlsocker, rulla i korvar och skära ut, eller spritsa med olika färgduttar som mor gjorde, så det blir som en liten flerfärgad "topp". På den tiden var det ju karamellfärg, inte så poppis nu kanske, men rödbetssaft, spenat kanske ger ju färg men ingen smak... Har varit i trakten några gånger, ska försöka lägga på minnet. Vore ju kul att titta förbi!

  • styvan 2 april 2008

    Oj, vad många förslag, den kaffestugan måååste jag bara besöka någon gång i sommar...Lycka Till!!(Y):D

  • frucaos 2 april 2008

    muffins är ett måste - gärna stora, saftiga saker.
    paj är aldrig fel - varför inte utnyttja säsongens bär när man har chansen?
    te - inte påste utan lösvikt i olika smaker. (Y)
    byt ut kanelbullarna mot kardemummabullar! mums...

    även vi kan faktiskt ha vägarna förbi när vi åker till sverige i sommar. kan vara trevligt att ta turen genom dalsland som omväxling när vi kör från norge. då kan vi behöva en välförtjänt paus så vi inte sitter och somnar...:Z

  • Deeessan 2 april 2008

    Pannkakor med sylt och grädde. Glass, bullar, kaffe (kanske självklart eftersom det heter kaffestuga), baguetter m.m. Våfflor som sagt...(Y)

  • Roos 2 april 2008

    (Y) Hejsan. Låter sååååå kul att ha en egen kaffestuga. Jag önskar dig verkligen lycka till. Ska när jag hittat vägbeskrivningen föreslå en mctur dit från vår klubb.
    Har väl inga nyhet när det gäller bakverk osv. Alla har ju sagt det som absolut måste finnas. Något som jag tänkte på är att det kanske vore bra och ha något laktosfritt och glutenfritt, vet så många som aldrig får något när de är ute och fikar.
    Ha det nu så gott.
    Hälsningar från Karlstad

  • Kaneta 2 april 2008

    Småkakor är det ofta ont om på vanliga fik .
    Oftast så är det "jätte"maränger, "jätte"muffins, "jätte"bullar. Saknar att kunna välja flera sorter. Man orkar ju bara en muffins nu för tiden. 7 sorters kakor är inte att tänka på. Så fram för mera småkakor, muffins och bullar i mindre storlekar så man kan äta fler sorter :D

  • Lange 14 april 2008

    Jag tänker köpa glutenfritt färdigt för jag vågar inte ta på mig ansvaret att baka själv. Mjölkfritt och sockerfritt ska jag däremot baka så bra recept mottages tacksamt.

  • sme 14 april 2008

    Ska te Uddevalla te helgen, men jag kommer te sommar oxå, då kommer jag på besök.
    Nått som jag brukar fika är bakelse eller paj (ej matpaj)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.