Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kebabkrydda

  • kocken22 18 april 2008

    Hejsan!
    Har sett här på matklubben att folk använder någon sorts kebabkrydda.. Nu e min fråga: vart köper ni den? hur smakar den? Märke? eller är det någon som gör sin egen kryddblandning?
    Jag vet att det finns ett bär som heter Sumak eller något liknande.. Köpte den och blev besviken, det stog kebabkrydda men den smakade skit.. lite citrusaktigt...men långt ifrån vad jag kallar kebabkrydda.
    Skulle vara kul om ni besvarar denna tråd...

  • Smulpajen 18 april 2008

    Santa Maria har kebabkrydda! Mycket god. (L)

  • MatAnders 18 april 2008

    Skrivet av kocken22 den 18 apr 2008

    Hejsan!
    Har sett här på matklubben att folk använder någon sorts kebabkrydda.. Nu e min fråga: vart köper ni den? hur smakar den? Märke? eller är det någon som gör sin egen kryddblandning?
    Jag vet att det finns ett bär som heter Sumak eller något liknande.. Köpte den och blev besviken, det stog kebabkrydda men den smakade skit.. lite citrusaktigt...men långt ifrån vad jag kallar kebabkrydda.
    Skulle vara kul om ni besvarar denna tråd...


    Sumak e jättegod att ha i sallader typ så här:
    gurka,tomat,lök,paprika och olivolja,vinäger,persilja och strö över sumak...

  • Ekorrungen 19 april 2008

    Skrivet av Smulpajen den 18 apr 2008

    Santa Maria har kebabkrydda! Mycket god. (L)


    (Y)(Y)

  • evaldo 19 april 2008

    Jag brukar blanda egen kebebkrydda då jag inte kan äta spiskummin som finns i den färdigköpta.
    KEBABKRYDDA:

    Det går att mixa med andra kryddor lite som du vill

    Peppar
    Paprika
    Kummin
    Oregano
    Kajennpeppar
    Vitlök
    Gurkmeja
    Koriander
    ( Spiskummin om man tycker om den )

  • Ullis1 19 april 2008

    Jag håller med föregående talare om att St.Marias Kebabkrydda är supergod! (Y)

  • susanne7206261 11 juli 2008

    hur myccke ska man ta till tex 4 kycklingfileer ska göra gyros?

  • zudette 11 juli 2008

    Tänkte bara tipsa om den här tacokryddan - om man vill göra själv! - Den funkar säkert till kebab oxå! Jag använde den till evaldos Kebabgryta a´la Yngve och det funkade hur bra som helst!!!

    Egen tacokrydda

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.