För några år sen åt jag en så himla god äppelpaj, som var som lite knäckig ovanpå.
Jag vet att det var bla grädde, sirap och havregryn i smeten, och säkert annat oxå, men när jag prövade att göra så blev det mest som havregrynsgröt... ingen höjdare.
Är det nån som ätit nån liknande paj o har receptet så skulle jag bli glad!
MammaModesty12 februari 2008
kolla in denna... man kan ju byta banan mot äpple eller vad som... det är lenastephanopoulos recept som jag "Lånat" av henne...
och häll över äpplena. Grädda i 200 grader ca 30 minuter.
Jättefrasig och supergod - förutom att den är så enkel att göra! Lycka till!
Linaflickan21 mars 2008
Jag har ätit nåt recept med havregryn som blev knäckigt. Har för mig att man bara la i äpplena i en form och strödde på havregryn, hyvlade på smör och ringlade sirap på. Kanske nåt sånt?Har tyvärr inget recept på det, kan ha stått på baksidan av Marsansåsens paket nån gång.
lycka till
Gnagett21 mars 2008
Sök i min kokbok efter Äppelkaka, knäck-. Den blir knäckig och god.
För några år sen åt jag en så himla god äppelpaj, som var som lite knäckig ovanpå.
Jag vet att det var bla grädde, sirap och havregryn i smeten, och säkert annat oxå, men när jag prövade att göra så blev det mest som havregrynsgröt... ingen höjdare.
Är det nån som ätit nån liknande paj o har receptet så skulle jag bli glad!
kolla in denna... man kan ju byta banan mot äpple eller vad som... det är lenastephanopoulos recept som jag "Lånat" av henne...
http://www.matklubben.se/recept/bananknaeckpaj_med_noetter_11061.html
Titta på det här receptet...
http://www.matklubben.se/recept/aeppelkaka_knaeck-_13558.html
Tack för tipsen!
Hej!
Testa det här, jag tror inte att du blir besviken även om inga havregryn finns med...
Skär 4-5 äpplen i klyftor och lägg i en form.
Blanda ihop:
125 gram smält smör
1,5 dl socker
2 dl mjöl
3/4 tsk bakpulver
och häll över äpplena. Grädda i 200 grader ca 30 minuter.
Jättefrasig och supergod - förutom att den är så enkel att göra! Lycka till!
Jag har ätit nåt recept med havregryn som blev knäckigt. Har för mig att man bara la i äpplena i en form och strödde på havregryn, hyvlade på smör och ringlade sirap på. Kanske nåt sånt?Har tyvärr inget recept på det, kan ha stått på baksidan av Marsansåsens paket nån gång.
lycka till
Sök i min kokbok efter Äppelkaka, knäck-. Den blir knäckig och god.