Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knytisförslag till 20 pers

  • hogdala214 13 februari 2009

    Hjälp! Behöver förslag till knytisgänget till söndag lunch.

    Jag ska ge förslag på tema eller meny till vår knytis som vi brukar ha varje månad.
    Vi har redan haft paj, soppa, sallad så det skulle va kul med nått annat

  • Gnurf 13 februari 2009

    Kör ett festligt 3-rätters tema!! 5pers kör förrätt, 10 kör varmrätt, 5 dessert. Ja, du förstår nog min tankegång. Eftersom det blir en 3-rätters så blir totala mängden mat varje person tillreder proportionerligt likvärdig då man äter mindre av varje rätt (i teorin alltså, gäller iofs inte mig personligen) :D

    Kanske kan vara intressant istället för att fokusera på en enda Mattyp som tema...

  • hogdala214 13 februari 2009

    Javisst låter bra,
    men nu var det min tur att komma med förslag på vilka maträtter vi skulle köra
    och det är där det är låst just nu för mej. Kanske låser upp senare idag.

  • LaJefa 13 februari 2009

    Varför inte köra gratäng tema. Här kommer lite tips på olika gratänger. Är ju ofta lätt att ta med sig. Jag älskar själv alla möjliga gratänger och tycker det är smidigt att där bara är en form att diska sen.:)
    Mexikansk pastagratäng
    Mexikansk burritogratäng
    Gorgonzola potatisgratäng
    Kebabgratäng á la Dany!
    Gratäng Italiano
    Där finns ju många olika gratänger här på sidan så det skulle ju kunna bli en rolig blandning av allt möjligt.

  • Glitterfia 13 februari 2009

    Tema
    Västkust / skaldjur (Räkor, röror, bröd, västerbottenpaj, sallad, deressing, osv...)
    Vegetariskt (Bourrito, grekisk sallad, bröd, vårrullar, dipsås, osv...)
    Kinesiskt (vårullar, pekingsoppa/ chicken soup, olika kinagrytor, ris, stekt banan med sirap och glass, osv...)

    Några förslag i alla fall

  • hogdala214 14 februari 2009

    Tack!
    Låter kul. Visserligen är inte alla så på att fixa nymodigheter som jag kan tänka mej att dom tycker en del av rätterna är men man måste försöka.
    Kan tala om senare hur det gick.
    Kul att kunna kolla med er när hjärnan har semester ibland.

  • zudette 14 februari 2009

    Kan Taco vara ett tema - så får man göra det man känner för??? - kan bli kul vad alla kommer med för variant - för det går ju att variera i det (nästan oändliga) - tacopaj, tacopizza, tacogratäng, enchiladas osv.....

  • hogdala214 20 februari 2009

    Jag tar gärna emot fler förslag
    för som tidigare skrivet vi brukar köra detta ca i gång i månaden
    och ju fler gånger dessto svårare att komma på.

    Att tänka på: Alla är inte lika förtjusta över att göra mat så det måste vara relativt lätt.

  • tankgirlie 20 februari 2009

    En pasta knytis kanske! Man kan ta med sig olika sorters pastasåser och gratänger och tillbehör.

    Den man ska ha knytisen hos kan ju ordna några stora grytor med olika pastasorter.

    Enektl och billigt och gott, man kan inte misslyckas med pastasås :)

  • krolly 20 februari 2009

    :) Hola fån Spanien.
    Här får du ett tips till. Gör i ordning en stor gryta med " Chile con carne". Den är alltid uppskattad.
    Baka ett gott bröd till och en fräsch sallad. Glöm inte en söt lätt efterrätt.(Y)
    Bon apetit(Y):p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.