Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kockar som gäster

  • Prima 28 februari 2008

    Ska ha gäster på lördag, båda är kockar, varav den ena är lite "kändiskock". Får genast huvudbry, känns inte som att jag kan bjuda på vad som helst... Sist åt vi min Sinkadus (som finns i mina recept samt kokbok)... nu har jag fått hjärntorka.... Hjälp, vad ska jag laga till!!!?

    Inte för svårt men vansinnigt gott : ) Fattar ni vad jag menar. Hihi!

    /Camilla

  • Jessika 28 februari 2008

    Sandefjordsgratinerad lax med pressad potatis brukar fungera
    Sandefjordsgratinerad lax
    eller kanske honungsgrillad kalkon/kyckling med äpple och vinbär (den ser mycket lyxig ut men är relativt enkel att fixa)
    Honungsgrillad kalkon/kyckling med äpple

  • irrevirre 28 februari 2008

    Jag minns inte, och hittar inte hur man visar rätterna så fint som ovan tyvärr .... men länkar istället.

    Jag kan rekomendera denna maträtt. Den är inte alls så kompliserad som den ser ut att vara och den är jättegod:
    http://www.matklubben.se/recept/tranbaersglaserat_kycklingbroest_och_aertskum_9416.html

    Till dessert kanske detta:
    http://www.matklubben.se/matklubben/IrreVirre/kokbok/?id=5032&recipeid=14922

    Lycka till! Måste vara lite speciellt att bjuda kockar på middag men jag tror de uppskattar det extra mycket.

  • Prima 28 februari 2008

    Skrivet av Jessika den 28 feb 2008

    Sandefjordsgratinerad lax med pressad potatis brukar fungera
    Sandefjordsgratinerad lax
    eller kanske honungsgrillad kalkon/kyckling med äpple och vinbär (den ser mycket lyxig ut men är relativt enkel att fixa)
    Honungsgrillad kalkon/kyckling med äpple


    Båda låter som jättegoda rätter. Tack så mycket!!!! : )

  • Prima 28 februari 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 feb 2008

    Jag minns inte, och hittar inte hur man visar rätterna så fint som ovan tyvärr .... men länkar istället.

    Jag kan rekomendera denna maträtt. Den är inte alls så kompliserad som den ser ut att vara och den är jättegod:
    http://www.matklubben.se/recept/tranbaersglaserat_kycklingbroest_och_aertskum_9416.html

    Till dessert kanske detta:
    http://www.matklubben.se/matklubben/IrreVirre/kokbok/?id=5032&recipeid=14922

    Lycka till! Måste vara lite speciellt att bjuda kockar på middag men jag tror de uppskattar det extra mycket.


    Huvudrätten låter jättemumsig. Tyvärr klarar jag nog inte desserten då jag avskyr kokos.... sorry. Men mycket tack för försöket, uppskattas ändå . )

  • Prima 28 februari 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 feb 2008

    Lycka till! Måste vara lite speciellt att bjuda kockar på middag men jag tror de uppskattar det extra mycket.


    Glömde svara på ovanstående.
    Ja och nej. Alltså tjejen är en av mina gamla bästisar så henne är det inte så knussligt med... men hennes man!! Chefskock o sånt på Cheraton i både malmö och köpenhamn är några av hans meriter... man vill lixom inte bjuda på makaroner o köttbullar . )

    Fast förvisso, när man kommer till dom så är det oftast "vanlig" mat som tacos o sånt. Kanske skönt att slippa den "fina" maten emellanåt : )

    Något som dock är fantastiskt är att deras barn äter typ allt, sånt blir jag imponerad av, hur gör man??? : )

  • Kicki8 28 februari 2008

    Hej kan inte alls fixa in recept länkar som de ovan:(
    Tips
    Förrätt Västerbotten royal
    Varmrätt Fläsfile alá Ulrika
    Efterrätt Hallonkaka (med smaksatt grädde)
    är man jätte mätt kan du göra choklad mandel till kaffet istället:D
    Finns bland mina recept
    Kicki

  • Jessika 28 februari 2008

    Mikael Lind lade ut det i någon länk. Här kommer en liten förklaring till hur man gör

    Skriv
    [recept] receptnr [/recept]
    så visas det. Mellanrummen mellan klammer och texten har jag bara lagt in för att det ska vara lättare att läsa nu. Det behöver man inte skriva.

    [ ligger under 8 - håll ner AltGr när du trycker på 8 så kommer det upp.
    ] samma som ovan men ligger under 9
    receptetsnr syns i "adressfältet" om du går in på ditt recept eller så kan du se det i nederkant av fönstret när du håller muspekaren över receptnamnent. Det står i slutet av den "länk" du ser. Prova ex att lägga muspekaren över receptnamnet på min honungsgrillade kalkon/kyckling så bör du se att det har receptnr 2778.

    Hoppas detta hjälpte något.:D

  • Jessika 28 februari 2008

    Glömde skriva att det står receptid före receptnr i länken. IrreVirres recept är ex nr 9416 och 14922

  • Jessika 28 februari 2008

    Glömde skriva att det står receptid före receptnr i länken. IrreVirres recept är ex nr 9416 och 14922

  • marinkovic 28 februari 2008

    (Y)
    Hej
    Testa min kyckling a´la Wallstreet samt kärleks desserten detta "duger" även till kockar.
    Kram Marinkovic

  • monac 28 februari 2008

    panna cottan lät god!
    Sattsa på färsk fisk...aldrig fel!
    synd att du inte gillar kokos,har ett recept på suuuper lätt(och himla nyttig )kokos/blåbär/banan-glass finns under mina recept!
    lycka till hoppas det blir mysigt.:D

  • monac 28 februari 2008

    enkelhet..låt det bli nykelordet! (Y)

  • anluk 28 februari 2008

    Denna rätt har jag hittat här och flera med mig eftersom den fått höga betyg!!! Är otroligt GOTT:


    Kycklinggratäng med vitlök

    Efterrätt:

    Cheesecake är lätt att göra när man är många, denna är super:



    Lycka till!

  • irrevirre 28 februari 2008

    Jag har jobbat på Sheraton i Malmö! Slutade där när det blev Scandic (idag är det Hilton)



    Skrivet av glaca den 28 feb 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 feb 2008

    Lycka till! Måste vara lite speciellt att bjuda kockar på middag men jag tror de uppskattar det extra mycket.


    Glömde svara på ovanstående.
    Ja och nej. Alltså tjejen är en av mina gamla bästisar så henne är det inte så knussligt med... men hennes man!! Chefskock o sånt på Cheraton i både malmö och köpenhamn är några av hans meriter... man vill lixom inte bjuda på makaroner o köttbullar . )

    Fast förvisso, när man kommer till dom så är det oftast "vanlig" mat som tacos o sånt. Kanske skönt att slippa den "fina" maten emellanåt : )

    Något som dock är fantastiskt är att deras barn äter typ allt, sånt blir jag imponerad av, hur gör man??? : )

  • Prima 28 februari 2008

    Skrivet av IrreVirre den 28 feb 2008

    Jag har jobbat på Sheraton i Malmö! Slutade där när det blev Scandic (idag är det Hilton)


    så var det.... det var ju Hilton han jobbat på : ) Jag och hotell som byter namn .... hihi

  • anluk 28 februari 2008

    Kändiskocken, är det någon man vet vem det är???

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.