Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärsås med Morötter??!!!

  • rshanna 13 oktober 2008

    För ett tag sedan gjorde jag köttfärsås med morötter i. Kan nu inte hitta receptet jag gick efter och jag undrar nu om nån kan tipsa mig på nått bra recept. (Y)

  • Matannica 13 oktober 2008

    Jag brukar alltid höfta åt alla håll o kanter när jag gör köttfärssås, så jag skulle rekomendera att du gör din "vanliga" köttfärssås o slänger i lite morötter!!
    Mums med morötter i när man gör lasagne om inte annat!!(Y)
    ---lycka till----

  • annelieberggren 13 oktober 2008

    Jag brukar riva mina morötter, då ser inte barnen dom :p... och gott blir det.

  • ca70 13 oktober 2008

    Jag skrev "köttfärssås morot" här i receptsöket och fick upp ett antal recept att välja på. Kanske är det nåt av dom du gjort innan? Annars har man ju morot i köttfärssås Bolognese också, som du kan söka på. Lycka till! :)

  • segerwitch 13 oktober 2008

    :DJag har alltid smått hackade moroter i min köttfärssås!(Y) Min fd italienska svärmor
    gjorde också alltid så!:D(Y)

  • rshanna 18 oktober 2008

    Åh tack för alla tips.. Gjorde min köttfärs som jag brukar och hade sen i rivna morötter. Blev supergott!! (Y)
    Nästa gång ska jag prova att ha i en vitlöksklyfta med som molgan tipsade om. :)

  • Agi007 18 oktober 2008

    Testa den här tråden om du behöver ideer för din köttfärssås

    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/vad_har_du_i_din_koettfaerssaas__4873.html

  • Smulpajen 18 oktober 2008

    En äkta Bolognese innehåller alltid köttfärs, finhackade morötter, lök, vitlök, vin rött eller vitt, tomatkross, tomatpuré, salt, peppar och basilika. Jag har alltid i en buljongtärning också. Sen ska den koka LÄNGE :p

  • boz1965 18 oktober 2008

    Skrivet av rshanna den 13 okt 2008

    För ett tag sedan gjorde jag köttfärsås med morötter i. Kan nu inte hitta receptet jag gick efter och jag undrar nu om nån kan tipsa mig på nått bra recept. (Y)


    En äkta bolognese innehåller morötter skurna i brunoise (= små tärningar 3x3x3 mm c:a). Prova att söka på det när servern har kommit igång igen.

  • marwis 18 oktober 2008

    Skrivet av segerwitch den 13 okt 2008

    :DJag har alltid smått hackade moroter i min köttfärssås!(Y) Min fd italienska svärmor
    gjorde också alltid så!:D(Y)

    Precis så gör jag med. Kanske inte så jättefinhackat med små tärningar i alla fall. Mums!(Y)

  • Don_Pedro 18 oktober 2008

    Skrivet av Smulpajen den 18 okt 2008

    En äkta Bolognese innehåller alltid köttfärs, finhackade morötter, lök, vitlök, vin rött eller vitt, tomatkross, tomatpuré, salt, peppar och basilika. Jag har alltid i en buljongtärning också. Sen ska den koka LÄNGE :p


    :DFörsök att lägga i ett på blekselleristänger 1-2 st, också smått hackad(Y)(Y)

  • segerwitch 18 oktober 2008

    Skrivet av Don_Pedro den 18 okt 2008

    Skrivet av Smulpajen den 18 okt 2008

    En äkta Bolognese innehåller alltid köttfärs, finhackade morötter, lök, vitlök, vin rött eller vitt, tomatkross, tomatpuré, salt, peppar och basilika. Jag har alltid i en buljongtärning också. Sen ska den koka LÄNGE :p


    :DFörsök att lägga i ett på blekselleristänger 1-2 st, också smått hackad(Y)(Y)


    (L)(Y)(Y)

  • segerwitch 18 oktober 2008

    Skrivet av marwis den 18 okt 2008

    Skrivet av segerwitch den 13 okt 2008

    :DJag har alltid smått hackade moroter i min köttfärssås!(Y) Min fd italienska svärmor
    gjorde också alltid så!:D(Y)

    Precis så gör jag med. Kanske inte så jättefinhackat med små tärningar i alla fall. Mums!(Y)


    (Y)Försök som Don_Pedro säger, en eller två blekselleristänger smått hackade(L)(Y)

  • Prima 18 oktober 2008

    Skrivet av annelieberggren den 13 okt 2008

    Jag brukar riva mina morötter, då ser inte barnen dom :p... och gott blir det.



    Jasså.... är ganska säker på att mina barn hittat morötterna. Dom dissikerar sin mat innan dom äter den nämligen :( :D

    Själv älskar jag minitärningar av morot i köttfärssås. Men så älskar jag köttfärssås över lag... mums!

  • Prima 18 oktober 2008

    Skrivet av rshanna den 18 okt 2008

    Åh tack för alla tips.. Gjorde min köttfärs som jag brukar och hade sen i rivna morötter. Blev supergott!! (Y)
    Nästa gång ska jag prova att ha i en vitlöksklyfta med som molgan tipsade om. :)


    Vitlök är nästan ett måste i köttfärssås, har du aldrig provat det förr? Hur brukar du göra din köttfärssås? Nu blev jag nyfiken... :)

  • Prima 18 oktober 2008

    Skrivet av segerwitch den 18 okt 2008

    Skrivet av marwis den 18 okt 2008

    Skrivet av segerwitch den 13 okt 2008

    :DJag har alltid smått hackade moroter i min köttfärssås!(Y) Min fd italienska svärmor
    gjorde också alltid så!:D(Y)

    Precis så gör jag med. Kanske inte så jättefinhackat med små tärningar i alla fall. Mums!(Y)


    (Y)Försök som Don_Pedro säger, en eller två blekselleristänger smått hackade(L)(Y)


    Okej... hm! Har aldrig hört detta förr... och har aldrig haft en tanke på selleri i köttfärssåsen. Skulle det vara gott menar ni??? :D Vad är blekselleristänger exakt. Jag brukar köpa såna där som sitter ihop längst ner, när man köper dom, när jag gör grönsaksdippa... är det blekselleri?

  • grill 18 oktober 2008

    Jag brukar blanda i paprika i min köttfärssås i bland. Jätte gott, mina barn älskar det. Morötter är ju jätte gott också blir så saftigt...(Y)(Y)

  • segerwitch 18 oktober 2008

    Skrivet av Prima den 18 okt 2008

    Skrivet av segerwitch den 18 okt 2008

    Skrivet av marwis den 18 okt 2008

    Skrivet av segerwitch den 13 okt 2008

    :DJag har alltid smått hackade moroter i min köttfärssås!(Y) Min fd italienska svärmor
    gjorde också alltid så!:D(Y)

    Precis så gör jag med. Kanske inte så jättefinhackat med små tärningar i alla fall. Mums!(Y)


    (Y)Försök som Don_Pedro säger, en eller två blekselleristänger smått hackade(L)(Y)


    Okej... hm! Har aldrig hört detta förr... och har aldrig haft en tanke på selleri i köttfärssåsen. Skulle det vara gott menar ni??? :D Vad är blekselleristänger exakt. Jag brukar köpa såna där som sitter ihop längst ner, när man köper dom, när jag gör grönsaksdippa... är det blekselleri?


    :)Jepp. det är blekselleri, mycket gott även att ha i när man kokar bönor(Y)

  • rshanna 25 maj 2009

    Har ett minne av att min mamma brukade ha vitlök i köttfärsen då jag var liten..
    Tror att jag hade den nån gång här hemma men min sambo e ju inte så förtjust i vitlök.. :@
    Så jag brukar ha lök och så en massa olika kryddor.. Oftast får sambon sköta kryddningen och ja de brukar bli gott.. (Y)

  • monac 25 maj 2009

    fräs hackad lök och rivna morötter,samt vitlök (jag brukar ha Aijvar i oxå)sedan i med färsen.
    krossade tomater(eller passerade) tomat puré. en skvätt kalv el.oxfond. kryddar med sv.peppar och oregano. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.