Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokos chips

  • Jessika76 25 oktober 2011

    Det handlar inte om riven kokos utan om bitar av kokosnöt. Jag har letat i handeln utan någon större framgång. Jag vill egentligen ha kokosnöt i kuber. Hittade en gång i Hötorgshallen i Stockholm men har sedan dess inte kommit i kontakt med det.
    Någon som har gjort själv? Tar man en vanlig kokosnöt, slår hål på den och skär sedan ut flagor själv?

    Renee Voltaire har en variant av det här men det är slut i sortiment och den är rostad, jag föredrar torkad.
    Här är exemplet på hennes produkt:
    http://www.reneevoltaire.se/produkter/?product=195

  • pihal 25 oktober 2011

    Om du går in på www.bova.info/produkter så har dom kokoschips och du kan få tips på butiker som säljer deras produkter. Även www.zebeda.se säljer kokoschips. Sen tror jag att du kan hitta kokoschips i hälsokostbutiker, åtminstone kunde man göra det förut.

  • Zeldasmatte 25 oktober 2011

    Jag har plockat det i lösvikt till musli... Så kolla där i större affärer. Kan ev finnas vid naturgodiset i lösvikt också...

    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.