Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kokt färskpotatis

  • evala 28 juni 2009

    Finns det någon som har tips på vad man kan göra med kokt färskpotatis som blivt över?

  • farmoringer 28 juni 2009

    Jag gjorde efter ett recept från Ica-Kuriren igår..
    Smält smör och olivolja. Lägg i den kokta färskpotatisen. Krydda med chiliflakes och pressad vitlök. Låt det få lite stekyta. Hacka färsk timjan och strö över.
    Blev supergott.

  • fleming 28 juni 2009

    Släng ner dem i påse tillsammans med dill
    och så in i frysen.
    Spara till vintern!
    Då slänger du ner dem i lite kokhett vatten,
    lägger lock på och väntar tills potatisen är varm.
    Smakar underbart, säger en som provat!

  • essim 28 juni 2009

    Dela i mindre bitar och stek precis som du gör med överbliven vinterpotatis, krydda med salt och peppar eller annan favoritkryda, hacka lite gräslök och blanda ner när du ska servera. Stekt korv, köttbullar, pannbiffar eller fiskpinnar är gott att ha till. (Y)

  • Mellanbellan 28 juni 2009

    Grillade Chorizo- och färskpotatisspett

  • Lenkan 28 juni 2009

    Gör en potatissallad på ruccola, rädisor, rödlök och med en vinegrett på matolja och citronsaft.

    Eller pensla dem med lite olja, ha på lite salt och timjan och grilla dem på spett tillsammans med en köttbit

  • anluk 28 juni 2009

    Stekt nypotatis. Det är grejer det!

  • kajsa36 28 juni 2009

    Jag gjorde en potatissallad...
    Creme fraiche, dijonsenap, dill, gräslök, grädde, purjolök, salt och peppar
    Det var jätte gott...

  • MatAnders 28 juni 2009

    Jag brukar grilla bara dela och göra en kryddblandning av lite olja,paprikaoulver,salt och svartpeppar. Eller göra goda gräddstuvningar med överblivet kött,korv och ha i ca 2 dl dill och stekt lök det brukar bli kanongott.

  • ros 28 juni 2009

    (H)Gör en god potatissallad
    Potatissallad à la Nettan

  • farmormor 29 juni 2009

    Färskpotatissallad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.