Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt 3-rätters önskas

  • ulrica1976 22 juli 2009

    Hej!

    Jag och min sambo firar 1-årsjubileum snart och jag skulle vilja ha lite hjälp med en lätt men god meny. OBS!!! får inte vara kyckling med.

    Kan någon hjälpa mig????!!!!!

    Kram
    ulrica1976

  • Eery 23 juli 2009

    vad har du tänkt för budget?

  • NicolinaZ 23 juli 2009

    Börja med en liten sallad som du lägger en liten gratinerad chevrésmörgås på, du hittar massor av recept här! Sedan kan du antingen steka en god köttbit eller en god bit fisk, smörslunga färska grönsaker till, och eventuellt färskpotatis om ni är hungriga.
    Till dessert skulle jag satsa på kladdkaka med vispgrädde och färska jordgubbar som tillbehör.

    Det var mitt förslag :-) Lycka till!

  • anluk 23 juli 2009

    Här kommer mitt förslag:

    Förrätt (har jag två förslag...)



    eller




    Huvudrätt:




    Och så efterrätten:

  • AnneNi 23 juli 2009

    En halv avokado med räkröra till förrätt. Oxrullader med kokt potatis och burnsås eller fylld fläskfilé med klyftpotatis och rödvinssås till varmrätt. Chocolatechip walnutbrownie (recept.nu) och en klick grädde eller fryst mascarponecheeskcake med bär (jag har recept om du vill ha) till efterrätt. Berätta gärna vad resultatet blev!
    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.