Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lammsadel

  • Gul13 31 oktober 2008

    Jag har efter lammslakten två fina lammsadlar i frysen.
    Tips på tillagningssätt, kryddning och lämpliga tillbehör önskas i massor. :D

  • MatAnders 31 oktober 2008

    Jag skulle helsteka i gjutjärnsgryta och spä på med köttbuljong och bara krydda med salt & peppar och gör god gräddsås av stekskyn (ett jättegott tips är att ha i ca 1 dl kaffe/grädde/socker blandning mot slutet)
    Hur som hellst lycka till.(Y)

  • irko 15 november 2008

    Jag skulle vitlöksspäcka den. dvs göra små hål med en kniv här och där och stoppa in halva vitlöksklyftor och sen helsteka den på en långpanna i ugnen.
    Krydda lammsteken med Rosmarin runtomkring och salt förstås, klicka på lite margarin också + lite vatten på plåten.
    Gör en god sås av skyn, ta gärna i lite grädde i såsen. Servera med kokt potatis och svartavinbärsgele. Så brukar vi gotlänningar laga vår lammstek. Lycka till!:p

  • elpatron 26 november 2008

    Kan dom inte va bekväma att ha på cykeln tro? Cykelsadlar är så hårda nowdays :(
    Man får så ont i ändalysten ju, jag menar sadel som sadel. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.