Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

LCHF recept

  • Katanna 9 oktober 2011

    Smyger in här... Jag skulle vilja ha tips o recept på LCHF-mat. Jag vet att jag kan leta på nätet men jag tänkte om nån kanske har nåt gott att tipsa om :)

  • Nusse 9 oktober 2011

    Finns massor av recept här på matklubben!
    Kolla får du se.:)

  • litenkatt 10 oktober 2011

    LCHF-blomkålsris

  • litenkatt 10 oktober 2011

    Skrivet av litenkatt den 10 okt 2011

    LCHF-blomkålsris


    tog fel recept... men menade som rubriken säger "blomkålsris". (detta receptet är säkert också bra)
    Riv ner "blommorna" och fräs mjuka i smör.

    Jag har själv funderat på att köra lchf och tycker ris, pasta, bröd verkar svårast att överge så jag försöker leta bra alternativ till dom.
    spagetti kan man göra av små zucchinistavar (kål har jag också hört folk nämna) och bröd har jag också sett en massa recept om.

    Lycka till! :)

  • Mistys 10 oktober 2011

    Jag har både spagettirecept, pajdegsrecept, pannkaksrecept, pizzarecept och brödrecept. Ska skriva ner dom här när jag får tid eller sök på nätet på LCHF pasta, LCHF pizza osv så kommer det upp bra recept. Du kan göra / byta ut det mesta så man behöver inte sakna något. Förresten försvinner suget av pasta och ris när man börjar äta LCHF. Varför vet jag inte men antar att det är något kemiskt som händer när man inte längre får insulinpåslag i blodet!

  • snuosm 10 oktober 2011

    http://lowcarbfastfood.blogspot.com/
    På denna blogg brukar jag få tips på bra recept att testa.

  • Mistys 10 oktober 2011

    Nu har jag lagt ut ett pasta recept.....alltså recept på ett pasta substitut att använda till pastarätter och lasagne.

  • aattaa 10 oktober 2011

    kolla på kolhydrater i fokus. På detta forum finns allt som rör LCHF.

  • miramamman 10 oktober 2011

    kolla in min kokbok, under lchf har jag sparat ner de recept jag har provat och som jag gillar.
    chokladmousse tex, om man vill bjuda på efterrätt som passar en själv. den är jättegod.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.