Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lite gott, lättlagat och romantiskt

  • beatrix 6 januari 2009

    Hejsan!
    Är inte riktigt matexpert alls, men tänkte jag skulle laga en romantisk middag till min flickvän som kommer hem imorgon efter en 2v resa till Florida. Tar tacksamt emot alla förslag! Gärna maträtter som man kan göra lakosfria, men det kan man ju nästan med allting!
    Hoppas på en massa svar!

  • annelieberggren 6 januari 2009

    börja med en förätt, prova gärna min räk röra-


    sen något med fläskfile, kolla gärna på mina recept eller kokbok där finns mycket gott.

    efterrätt kan du göra vaniljglass med varm hjortronsylt.

    Lycka till....

  • Amika 6 januari 2009

    Oj vad trevligt och mysigt det låter! :D
    Hmmmm.... Well... Du skulle ju kunna börja med en förrätt. :) Till exempel
    Feferoniknyten
    Det finns väl laktosfri vitlöksost? :) Och lite hetta i maten bådar ju bara för mer "hetta". ;)
    Eller varför inte
    Heta räkrullar

    Sen till huvudrätt så har vi ju några blandade rätter. :) Den som jag personligen tycker är godast är rostfilé med risonisallad, risoni är en pastasort. Så den är lätt att göra och salladen kan du förbereda, den är lika god kall som varm nämligen. :)
    Sen är det bara att steka på en köttbit. Hur gott som helst! :)
    Kyckling enchilladas
    Malins tacopaj
    Mangokyckling
    Rostfilé med risonisallad och bresaola

    Och sen en god efterrätt...
    Fribergs herrgårds frukt och bär paj

    Hoppas ni får en riktigt mysig och trevlig kväll och att jag kanske kunnat inspirera dig lite. :)

  • segerwitch 7 januari 2009

    :pKan detta vara nått??

    Rosenfettuccini!

  • beatrix 7 januari 2009

    Tackar för alla idéer :) Körde rätt och slätt på kycklingenchiladas :) De ligger o väntar på att få komma in i ugnen nu :) Flyget var toktidigt, så jag hann inte fixa så mkt.
    Nu är hon här vilken minut som helst :)
    Tack!

  • MissBi 7 januari 2009

    Wow. Ha det så mysigt !! Jag hade tänkt föreslå en fiskrätt, eftersom vi i Sverige har den godaste fisken i världen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.