Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ljummen parmesanost med valnötter och honung

  • AnnikaIsaksson 7 mars 2012

    Jag åt för ett par år sedan en helt underbar förrätt gjord på hela bitar av parmesan, krossade valnötter och honung. Detta serverades ljummet och var bakat i ugn (tror jag). Jag tänkte prova att göra detta själv i morgon och tar gärna emot tips om hur ni tror jag gör detta bäst - jag hittar inga recept och har aldrig bakat parmesan i ugn.

    Jag tänkte skära fyrkantiga stavar av parmesanosten och lägga dem direkt i små portions pajformar, lite på varandra som vedklabbar i en brasa. Sedan strö över krossade valnötter och ringla pyttelite olivolja över dem (vad tror ni?). In i ugnen på grill(eller vanlig värme 250 grader?) i 2-3 min (?) så att osten blir varm och mjuk, men inte flyter ut. Och ringla lite flytande honung över precis innan servering.

  • callemero 7 mars 2012

    Låter väldigt gott! Hoppas det smakar lika gott som det låter.

  • husmusen88 7 mars 2012

    Har aldrig ätit det med parmesanost, däremot med ljummen fårost. Fårost i ett foliepaket utifall det läcker, under grillen med lite olja på i ett par minuter. Nötter och honung och lite flingsalt på sedan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.