Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lukt i kylskåp?

  • hannaa_85 19 augusti 2008

    Hur får ni bort dålig lukt i kylskåp på ett snabbt och effektivt sätt?

  • Gourmet-Ia 19 augusti 2008

    Har inte själv testat, men har hört att man kan dela en citron på mitten och lägga in i ca 12 timmar.

  • Bianca 19 augusti 2008

    Skura rent och luktar det fortfarande så ställ in en kopp med ättika. Den suger upp lukten

  • anluk 19 augusti 2008

    En skål ättika har jag också hört skall vara bra, så prova det!

  • currysarah 19 augusti 2008

    Jag brukar, brukar o brukar! det händer dock inte så ofta som man kanske borde att städa kylen... men ta lite ättika i vattnet som du torkar av med eller om du har glashyllor lite fönsterputs med ammoniak i... I bland räcker det bara att städa så försvinner lukten av sig själv.... hälsningar sarah

  • Roggan 19 augusti 2008

    Ha lite vinäger/ättika i vattnet du torkar ur kylen med och lukten försvinner.
    Har man lök eller något annat som luktar mycket kan man lägga in en tidning i kylen. Trodde morsan eller farsan blivit knäpp när jag såg det första gången. Funkar jättebra!!!(Y)

  • irko 19 augusti 2008

    Ättika, vinäger eller lite salubrin i ditt torkvatten tar bort den dålig lukten!:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.