Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marinerad scampi?

  • Sara77 24 juli 2008

    Jag ska ha en kall buffé nästa vecka på en 50-år fest. Allt är klart, det blir den klassiska buffén med rostbiff, skinka lax och sallad som kommer serveras. Eftersom jag själv inte äter kött och börjar ledsna på lax tänkte jag servera scampi. Jag har tyvärr aldrig gjort någon marinerad scampi själv förut men jag har köpt på saluhallen i Uppsala. De har en otroligt god marinerad scampi med bl.a. timjan. Finns det någon som känner till den och kanske har ett liknande recept?

  • Isbjoorn 24 juli 2008

    mh :D jag älskar Shampi! Fisk,räkor och andra skaldjur. Har inget recept inlagt med just shampi här på mat klubben men här kommer en länk:

    http://recept.nu/1.33568/anders_leven/huvudratter/fisk_skaldjur/ingefarsmarinerad_scampi

    Detta rekomenderar jag verkligen! vi åt det hemma för ca någon vecka sedan, SUPER MUMMS!

  • monac 24 juli 2008

    verkligen goda...ätit dem med!!!!(Y) från saluhallen...spett med marulk & scampi...(L)

  • monac 24 juli 2008

    ja vad kan det vara i??? ljus soya,fish sås...kanske sweet chili,...:o

  • bernit 24 juli 2008

    lägger in en länk till mina kalla heta räkor som jag brukar ha på mina buféer. Kan lika gärna göras på scampi eller tigerräkor

    Kalla heta räkor

  • kersolo 5 augusti 2008

    det är jätte gott och marinera scampi ilime, chili och vitlök.. enkelt är det oxå

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.