Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marknadsnougat

  • Amika 22 november 2007

    Marknadsnougat...(L) Riktig marknadsnougat. Har inte hittat recept på den någonstans. Den innehåller arrak nämligen och det än inte inkluderat i något av alla de recept jag hittat på nätet. De ger god nougat med. Men det är något som saknas... Jag tror det är arraken som saknas, men hur mkt har man i och vart hittar man arrak nu, när systemet inte tar in o säljer det längre?

  • ThomasP 22 november 2007

    Arrak finns väl på affären vid bakgrejjor samma som hushållsfärg och pepparmint tror jag//Thomas

  • evaldo 22 november 2007

    Skrivet av Amika den 22 nov 2007

    Marknadsnougat...(L) Riktig marknadsnougat. Har inte hittat recept på den någonstans. Den innehåller arrak nämligen och det än inte inkluderat i något av alla de recept jag hittat på nätet. De ger god nougat med. Men det är något som saknas... Jag tror det är arraken som saknas, men hur mkt har man i och vart hittar man arrak nu, när systemet inte tar in o säljer det längre?

    Hej Jag har lagt in ett recept på marknadsnougat i dag. MVH evaldo

  • Amika 23 november 2007

    Skrivet av evaldo den 22 nov 2007

    Skrivet av Amika den 22 nov 2007

    Marknadsnougat...(L) Riktig marknadsnougat. Har inte hittat recept på den någonstans. Den innehåller arrak nämligen och det än inte inkluderat i något av alla de recept jag hittat på nätet. De ger god nougat med. Men det är något som saknas... Jag tror det är arraken som saknas, men hur mkt har man i och vart hittar man arrak nu, när systemet inte tar in o säljer det längre?

    Hej Jag har lagt in ett recept på marknadsnougat i dag. MVH evaldo


    Hmmm... Ja, det var såna recept jag hittat på nätet. Men ajg skulle vilja ha ett med arrak i, för jag vet att de som tillverkar och säljer nougat på marknader har i det. Nu vet jag ju vart man köper arrak, men hur mycket ska man ha i? :o

  • miamartini 16 oktober 2008

    Skrivet av Amika den 24 nov 2007

    Skrivet av evaldo den 22 nov 2007

    Skrivet av Amika den 22 nov 2007

    Marknadsnougat...(L) Riktig marknadsnougat. Har inte hittat recept på den någonstans. Den innehåller arrak nämligen och det än inte inkluderat i något av alla de recept jag hittat på nätet. De ger god nougat med. Men det är något som saknas... Jag tror det är arraken som saknas, men hur mkt har man i och vart hittar man arrak nu, när systemet inte tar in o säljer det längre?

    Hej Jag har lagt in ett recept på marknadsnougat i dag. MVH evaldo


    Hmmm... Ja, det var såna recept jag hittat på nätet. Men ajg skulle vilja ha ett med arrak i, för jag vet att de som tillverkar och säljer nougat på marknader har i det. Nu vet jag ju vart man köper arrak, men hur mycket ska man ha i? :o




    De e bara till o testa sig fram... ta ett par droppar, rör om i smaka av... arrak e ju en sån sak som man ska ta efter smak tycker jag iaf.... Jag har testat ett marknadsnougatrecept som jag fick häromdagen dock utan arrak o de blev riktigt gott ändå...

    men testa dig fram med ett par droppar :-)

  • carola275 16 oktober 2008

    Jag måste bara få fråga, vad är marknadsnougat egentligen? Är det ungefär som fudge? Jag har sett recepten, men konsistensen är svår att förstå utifrån dessa. Att det inte innehåller nötter insåg jag till min förvåning när jag började läsa på.

  • boz1965 16 oktober 2008

    Jag skulle vilja ha ett recept på de här marmeladkuberna som de säljer på marknader och som (oftast iaf) är så goda. Jag har en viss aning, men det vore bra med lite mera exakta mått osv...

  • MrsCash 19 oktober 2008

    Det finns en godisbutik i en liten by utanför Nora där jag bor som gör marknadsnougat och brända mandlar m.m. (L) Gott gott! :)

  • ikah 19 oktober 2008

    När jag sökte receptet på nätet så på en sida var de någon som svarade att en knapp tesked arrak blandade de i smöret.
    Här är sidan http://astas.org/recept/godis/marknadsnougat

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.