Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat du längtar efter men aldrig kommer till skott med

  • Prima 25 februari 2008

    Hemma hos mej är det iallafall så, jag har flera favoritrecept som jag skulle vilja laga men som jag aldrig kommer att göra - tror jag - bara för att familjen verkligen DIZZAR rätter med mögelostar i. Jag längtar efter nåt smarrigt med ädelost... tex oxfile med gorgonzolasås och klyftpotatis. Broccolipaj med ädelost... Mmmm

    Får skicka iväg familjen och bjuda hit lite annat folk istället tror jag bestämt : )

    Vad har du cravings för?

  • Cayenne71 25 februari 2008

    Åh, skaldjur....
    Räkor, kräftor och krabba. Jag älskar skaldjur i alla former. Tänk alla underbara grytor och röror man kan göra av skaldjur. Jag är ensam om att gilla skaldjur i min familj.
    Håller med.... Kanske man skulle skicka bort familjen och bjuda in några skaldjursälskare på middag =o)

  • Gnagett 26 februari 2008

    Surströmming. Som umebo, gift med en 08 och boende på västkusten var det många år sedan jag åt surströmming. Det är liksom inte samma sak att äta ensam.

  • mistralwind 26 februari 2008

    hehe, ganska otippat nu, men ibland vill jag verkligen ha pölsa. Inte köptavarianten, men min morbrors fru gör en helt otroligt god pölsa! händer väl sådär en gång var 5e år att man äter den, men ack så gott!
    annars har jag mest chokladcravings, men lite deprimerande så är det sällan så gott som jag trodde att det skulle vara. Det gäller egentligen det mesta när jag får cravings, vill ha tills jag får, då är det.. tjaa... ätbart.

  • Heisjo 26 februari 2008

    Här hemma lagas allt, jag lagar=jag bestämmer*smile*
    Men jag har aldrig fått kritik för det, min man äter allt. Väldigt tacksamt!!
    Däremot har det blivit mer och mer barnvänlig mat i huset med en 3-åring som inte äter allt och jag orkar inte laga olika mat.
    Kan därför längta efter långmat, tex fondue. Då får man ha barnvakt om det ska vara lönt att ens värma oljan*hihi*

  • camillaf14 26 februari 2008

    Jag älskar att testa nya maträtter, vilket inte alltid gillas av ungarna, 13 och 14 år gamla. Vi har lite växelverkan här hemma, sonen "hatar" skaldjur, maken "hatar" grönsaker i maten och dottern "hatar" lax... (N)
    Vi har kommit fram till en kompromiss, jag får laga "ny" mat 1-2 gånger/vecka, resten av vecka ska det vara "god" mat hihi.
    Min egen största craving är nog för skaldjur, men då måste jag laga alternativ åt sonen :)

  • ikah 26 februari 2008

    Bakad potatis med olika röror.
    Min man kan inte(vill inte) äta sånt:(

    Sen har vi skaldjur som också går trögt men som jag älskar.(L)

  • MatAnders 26 februari 2008

    Pajer i alla sorter, har så in i vassen svårt för allt som har med deg,mjöl o.s.v att göra. Jag lyckas ju inte ens med "shake and bake"

  • evaldo 26 februari 2008

    Skrivet av glaca den 26 feb 2008

    Hemma hos mej är det iallafall så, jag har flera favoritrecept som jag skulle vilja laga men som jag aldrig kommer att göra - tror jag - bara för att familjen verkligen DIZZAR rätter med mögelostar i. Jag längtar efter nåt smarrigt med ädelost... tex oxfile med gorgonzolasås och klyftpotatis. Broccolipaj med ädelost... Mmmm

    Får skicka iväg familjen och bjuda hit lite annat folk istället tror jag bestämt : )

    Vad har du cravings för?

    Mögelost som är så gott.

  • kaffesked 26 februari 2008

    Svärisarna kommer upp till oss till påsk och ska ha med sig kräftor från Västkusten, saliven samlas bara jag tänker på det:p

  • kex 26 februari 2008

    Saltströmming med potatis o lingonsylt.... lagade alltid gammelmormor
    har aldrig gjort det själv

  • Amber 26 februari 2008

    Här hemma lagar vi nästan alltid mat tillsammans.
    Så när jag vill testa ngt av era recept här så hänger han glatt på.


    Barnen gillar detsamma som vi så det e inget krångel varken med ostar skaldjur lr annat.
    Tacksamt det =)

  • Kristiina 26 februari 2008

    Jag längtar alltid efter nybakade Karelska piroger med ljummet äggsmör.....då tänker jag på Finland, min farmor, mina släktingar där som jag inte längre kan prata med...:( men mest av allt längtar jag ju efter pirogerna för att dom är så himlans goda, annars skulle dom ju vara deprimerande att äta!:D

  • Okänd 26 februari 2008

    Jag längtar efter en pizza från Mora.Här hos oss är pizzorna så ynkliga,magra och torra och DYRA.Köper aldrig pizza här, om man nu kan kalla de för pizza.

  • monkan68 26 februari 2008

    Skaldjur är min passion, men maken tycker det är för pilligt. Så när jag äter skaldjur får han en grillad kyckling att pilla med. Det duger åt honom :)

  • TweetyPie 26 februari 2008

    Jag längtar efter stekt strömming, för det kan jag inte få tag på här (Oregon, USA)!! Men tänk att makrill kan jag få tag på, o det är jag så lycklig över för det är min absoluta favoritfisk!!:D

  • anluk 27 februari 2008

    Jag är fullständigt galen i Kroppkakor. Tyvärr är inte övriga familjen så glad i just nykokta kroppkakor så jag ställer mig inte och gör det till mig själv. Men när mamma har det på gång, då ringer hon och jag rusar iväg!!!!!!!!

  • hansdotter 27 februari 2008

    Mammas bogfläskgryta (Y)

  • JennyV 27 februari 2008

    Mammas söndags middagar. När jag var liten samlade vi släkten och hade middag varje söndag; stek av olika slag, potatis och gräddsås.

  • The_mama97mia 29 februari 2008

    PITEPALT!!!!
    Glömmer alltid att köpa hem kornmjöl. Det lustiga med palten är att den är godast att steka upp dagen efter. Med riktig lingonsylt o kallt salt smör till.... *ryser*

    Surströmming - som absolut inte går att äta ensam... :(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.