Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat du längtar efter men aldrig kommer till skott med

  • tilda 5 mars 2008

    Jag kommer aldrig till skott med att göra något så enkelt som fläsk och potatis med stuvad vitkål.(L) Men det beror nog på att större delen av familjen inte skulle äta det( förmodligen bara jag och gubben )
    Kroppkakor gjorde jag i måndags på jobbet, förresten. Gör degen med kokt potatis( tycker jag blir godast ). Stek 50/50 med bacon och fläsk, hackad lök och lite kryddpeppar till fyllningen. Hur gott som helst! Jag kan få i mig 5 st om jag ger mig den på det. Men det är ingen mening att tro att man ska orka jobba efter lunch, för man får en präktig paltkoma.:'((Y)

  • lillan_62 8 mars 2008

    Kroppkakor längtar jag efter och ska även göra det en dag ,håller med om att det ska vara
    85%rå potatis och 15% kokt , jag har alltid rimmat fläsk i och lök, mycket kryddpeppar ska
    det vara. Mycket salt i grytan och lite citronsyra då mörknar dom inte , serveras med grädde och lingonsylt , smaskens hoppas verkligen att ni smakar ni som inte ha gjort det . men jag kan
    hålla med om att dom som är köpta är långt ifrån goda.(L)

  • enAnnan 8 mars 2008

    Kåldolmar och kålpudding är mat jag ofta längtar efter men aldrig kommer till skott med att göra!!

    Nu blev jag sugen igen...:p

  • Tinaz66 26 mars 2008

    Då kom jag osökt att tänka på att här hemma så får jag verkligen äta blodkorv ensam...Jag full komligen älskar det med lingonsylt och en smör klick. men som sagt det får jag äta då jag är ensam, och det blir till lunch då jag är har en ledig dag.:p

  • monel 26 mars 2008

    Flambering skulle jag vilja våga mig på att testa

  • tessan72 1 april 2008

    Jag håller med anluk, KROPPKAKOR är verkligen underskattat! Men jag brukar trots att min sambo inte är överförtjust i det göra dom ändå men det blir väldigt sällan, tyvärr :'(

  • githg 1 april 2008

    Jag älskar spenat , stuvad eller spenatsoppa det spelar ingen roll. Men det gör ingen annan i min familj. Att laga till sig själv låter inte så kul...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.