Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat för vegetarianer utan ägg?

  • Nilof 3 februari 2008

    Det är svårt att hitta vardagsmat att göra, om man är lat och vill ha något snabbt. Jag kan äta qorn och soja kött, men min son har äggallergi så vi kan inte ens ha ägg hemma. Vet någon om det finns andra allternativ till kött att ha i maten så det går att laga någon god gryta eller annat?

  • anluk 3 februari 2008

    Jag har en veg. lasagne med morötter i istället för färs på min sida. Den är riktigt god! Sedan använder jag ju quorn när jag gör wok och sånt. Är inte veg. själv, men brukar försöka göra vegetariskt ibland.

  • farmoringer 3 februari 2008

    Bönor i alla former och linser. Bra att ta till mellan varven när tiden är knapp..Bönor finns ju de flesta sorter som konserv nu förr tiden och välj linser som inte behöver koka så länge.. I med grönsaker och blanda bara..

  • 3 februari 2008

    www.vegomums.com
    www.vegan.nu/recipes
    www.vegetariskt.com
    www.gronmat.net

  • Nilof 3 februari 2008

    Skrivet av hejsansvejsan den 3 feb 2008

    www.vegomums.com
    www.vegan.nu/recipes
    www.vegetariskt.com
    www.gronmat.net


    Tack, ska kolla där:

  • sheep_pooooorn 3 februari 2008

    quornfärs är alltid en bra idé.

  • imse 3 februari 2008

    Min linsoppa går snabbt att göra. Är god, billig och bra mat till vardagen.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/02/svendisk-soppa-ur-mimmis-skafferi/

  • Nilof 3 februari 2008

    Det finns äggprotein i både qorn och sojafärs (N) så det är inget jag kan ha. Det är inte lätt att hitta andra alternativ, förutom bönor och linser förståss. Fast en 6åring är det svårt att få att äta det.:o

  • farmoringer 3 februari 2008

    Är ju om du har gott om tid nån gång så gör du olika grönsaksbiffar så du har klart i frysen..

  • snutten 3 februari 2008

    Det finns en kokbok som heter "Eggande recept utan ägg". Den är skriven av Ulrika Carlstein som själv är äggallergiker. Boken innehåller 100 recept, tips och råd.
    Finns att köpa på bla www.ordochbok.se och där kostar den 184 kr

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.