Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matcreps`?

  • kkmman 20 juli 2008

    Då min man alltid är så rationell och ska laga mat som man kan använda i flera dagar efterlyser jag bra recept på creps!
    Vi brukar laga köttfärssås ena dan för att steka dubbelsats pannkaka andra dagen för att tredje gaden göra köttfärscreps.

  • Lilljeppe 20 juli 2008

    Dessa är super goda, mina bilder kanske inte är så fina, men jag lovar de var så himla goda.
    Crêpes med keso och skinka
    Crêpes med kräftstjärtar
    Inte min bild, men lika goda som de översta, ska lägga in min bild när jag får tid
    Crêpesfyllning Surimi
    räkstuvning

  • zudette 20 juli 2008

    Skulle kolla vad jag har i kylen - kan tänka mig en champinjonstuvning som jag kompletterat med rester, typ grillat kött, korv eller just köttfärssås..... om du bara har lite kvar!

  • lennali 20 juli 2008

    Dom här är jätte goda.
    Åsas kycklingfyllda crépes

  • Isbjoorn 20 juli 2008

    Själv tycker jag att det är väldigt ummsit med någon variant av räkor i crepsen.
    Har inget speciellt recept. Men receptet där åvan på räkstuvning lät gott :)
    Annars är detta recept väldigt gott (Har själv testat det nyligen) MUMMS (Y)
    http://www.matklubben.se/recept/crêpes_med_raekor_och_sparrisstuvning_35283.html

  • Vivoplena 20 juli 2008

    När jag var liten brukar jag hänga med en kompis hem efter skolan. Eftersom hennes mamma skulle skjutsa oss till stallet på kvällen, fick vi crepes som mellanmål för att stå oss. Hon stekte lök och köttfärs som hon sen bara vispade ner i vanlig pannkakssmet, vill jag minnas. vSen stektes de som vanliga pannisar.

  • Glitterfia 20 juli 2008

    Några kompisar fyllde alltid sina crepes med en röra av grillad kyckling, ris och currysås.

    Puffar upp tråden och passar på att sätta krysset för mail. Vill följa denna tråd så jag hoppas ni har några fler goda fyllningar.

  • Agi007 20 juli 2008

    I morse såg jag ett gott recept på BBC1 som lät himla gott :p. Det var crepes med spenat med muskot, rostade pinjenötter och ovanpa det smulad gorgonzola ost. Sedan strodde de pa riven parmesan ost innan crepen grillades i ugnen. Kan säkert hitta receptet om någon ar intresserad.

  • lennali 21 juli 2008

    Här kommer ett till:
    Svamp-, ädelost- och baconfyllda crêpes

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.