Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matilista till mobil ?

  • TobbeR 6 september 2011

    Jag är inte säker på att det här är rätt tråd, har inte skrivit här förut, men jag chansar :)

    Finns det någon möjlighet att sms-a sin inköpslista man gjort här till sin mobil?

    Jag skulle tycka det vore jättepraktiskt :)

    mvh
    Tobbe

  • irrevirre 7 september 2011

    Hej,

    Jag trodde att inköslistan här gick till mobilen? Är inte det vitsen? Jag kanske har fel ...
    Själv använder jag appen Shopper, så jag har inte testat den.

  • TobbeR 17 september 2011

    Jag vet faktiskt inte... inte för att den går till min mobil, heh.
    Jag har ingen mobil som ens kan ha appar så jag behöver nåt annat.

  • amoz 17 september 2011

    Vart tog pennor och skrivpapper vägen?????

  • husmusen88 18 september 2011

    Tror inte det, har då inte sett någon sms-funktion iaf. Du får nog använda dig av papper och penna eller skriva upp sakerna på telefonen om du inte har tillgång till internet på den.

  • TobbeR 18 september 2011

    Skrivet av amoz den 17 sep 2011

    Vart tog pennor och skrivpapper vägen?????


    Hehe, det är ju det jag använder jämt :)
    Bara undrade om en sån här funktion fanns.

  • irrevirre 18 september 2011

    Det fina är att man inte glömmer lappen hemma .. Dvs om man alltid har mobilen med sig som jag. Dessutom kan även min man se listan i sin mobil och kan handla om det passar bättre. Det är toppen:-)

  • amoz 18 september 2011

    Jag förstår att många tycker det är bekvämt att ha matlistan på mobilen och det var väl egentligen inte just detta jag reagerar på. Men det väckte ändå tankar hos mig om vad utvecklingen gör med oss människor.
    Det är lite tråkigt som det är nu att våra barn te.x. inte får lära sig att skriva riktigt med papper o penna så att de utvecklar sin egen skrivstil.
    Tänk så fint det är när man få se handskrivet brev.

  • Kakan1986 19 september 2011

    Ja det är faktiskt rätt intressant det där med handskrivet vs dataskrivet.
    Fick tydligt lära mig att man absolut inte skulle skriva ex cv för hand, det ska vara dataskrivet.
    Visserligen kanske man kan förstå varför när det gäller det men ändå... Nu är det så självklart att alla ska äga en dator, som ju faktiskt kostar en del pengar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.