Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mattermos

  • Matglad-54 30 juni 2008

    :) Hej! Jag har en 16-årig kille som sommarjobbar med att sätta plant... Han har sin mat med i en mattermos men den håller inte värmen så bra (blir väl för många timmar) innan han äter lunchen.. Är det någon som har förslag på några maträtter som passar sig i en mattermos så blir jag tacksam!!!!!! Det är så svårt att variera sig när det inte finns möjlighet till att värma maten....:D

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Vet du, jag har inte så mkt egen erfarenhet av mat-termos, men tänker att rent generellt borde liksom blötare mat hålla sig varm längre. Köttfärssås, chili con carne, med mkt vätska i liksom ???
    En del tipsar om att man i en vanlig termos kan ha hett vatten o korv i, sen tar man med korvbröd o lite ketchup o käkar varmkorv på så sätt...

  • ikah 30 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 30 jun 2008

    Vet du, jag har inte så mkt egen erfarenhet av mat-termos, men tänker att rent generellt borde liksom blötare mat hålla sig varm längre. Köttfärssås, chili con carne, med mkt vätska i liksom ???
    En del tipsar om att man i en vanlig termos kan ha hett vatten o korv i, sen tar man med korvbröd o lite ketchup o käkar varmkorv på så sätt...


    Håller med om att det behöver vara mat som har mera vätska tex. allt-i-ett grytor där man kan variera mellan kött, fisk, fågel, potatis, pasta ris och grönsaker, soppor av olika slag.
    Hoppas du får några ideer.:)
    /ika

  • Annettenn 30 juni 2008

    Jag vill bara tipsa om att kanske se sig om efter en annan termos, en som håller lite bättre..? För de bra termosarna ska ju kunna klara värmen lite bättre, vi har själv en som klarar att hålla varmt från morron till eftermiddag. Är en äldre variant som inte finns att köpa längre, jag har letat förtvivlat, men någon annan har kanske tips på en bra (gärna prisvärd) termos? :)

  • The_mama97mia 30 juni 2008

    Annettenn.... mkt bra och klokt tips ju! *skratt* jag bara reagerade... och skrev tips, tänkte inte ens på vad för termos man har. Nej jag ser sällan mat-termos till salu, har no g funderat på det ngn gång, men aldrig köpt.

  • MatAnders 30 juni 2008

    Lapskojs har ett kanongott recept. Sen som tidigare skrivet grytor med ris kanske fried ricerätter som nasigoreng.(Y)

  • anluk 30 juni 2008

    Jag brukar ha kokt korv med varmt vatten i. Hamburgare, köttfärsröra att ha i pitabröd är också beprövat. Har aldrig haft problemet att värmen inte håller.......

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.